woensdag 4 september 2013

gevoelstemperatuur

Dat woord kwam ik vanmorgen tegen. Wordt in Nederland altijd gebruikt om aan te geven hoe koud het aanvoelt. In de winter. Maar in dit geval geeft het aan hoe warm het aanvoelt, hier op Curaçao. 42 graden, zeiden ze. Dat klopte wel redelijk, denk ik. Allemensen, wat een hitte! Het is natuurlijk al warm, dat hoort zo. Maar nu waaide het niet. Af en toe een zuchtje wind. Zodra je een voet verzet drijf je weg op je zweet. Nu ja, vooruit, we zullen niet klagen. Ik verheug me op een lekker douchje, zometeen.
Toen ik vanmorgen bezig was om de ramen te wassen.... liep het zweet in straaltjes mijn ogen en oren in. Dus heb ik de andere ramen vanavond gedaan, toen het bijna donker werd. Dat scheelt een stuk.
Morgen nog de ramen aan de voorkant. Gelijk even doen om half 7, 7 uur. Dan is het ook nog niet zo heet. Want veel wind verwachten ze morgen ook niet. En dan nog stofzuigen en dweilen... Denk dat ik dan ook wel even mag douchen.

Thijs en Ellen zijn vanmiddag lekker naar de baai geweest. Groot gelijk! Ook Ard was op tijd klaar met werken, ging toen nog even zwemmen.
Theo en Arjan hebben de horren voor mij schoon gespoeld, ook lekker fris, met water kliederen....



Ellen kwam met een brief van school. Volgende week feest omdat meester Wendell jarig is. Elke klas moet dan een kleur T-shirt aan. Groep H moet in het groen.
O, zei ze, die moet ik dan zeker van mijn kleedgeld betalen? (Want we zijn een nieuw tijdperk ingegaan: Theo, Arjan en Ellen krijgen kleedgeld...)
Ja, zei ik, hardvochtig. Dat lijkt mij wel.
Waarop ze zei: hebben de jongens niet een groen T-shirt in de kast??
Helaas voor Ellen, alleen papa heeft groene T-shirts. En die zijn wel heel erg groot, dat vond ze zelf ook.
Nu kun je hier best voor een habbekrats T-shirts krijgen, dus we gaan even samen op zoek.
Zo zie je maar weer, als je zelf voor iets moet zorgen, denk je eerst goed na of er een handiger oplossing is dan gelijk kopen!

Geen opmerkingen: