maandag 28 januari 2013

Barbecue en Bandabou

Gister was het internet weer eens ver te zoeken. Niettemin hebben we ons met elkaar best vermaakt. We hadden een fijne kerkdienst, waarin iemand belijdenis deed. Ze was bij ons in de kerk gekomen, voelde zich thuis en had een gesprek gehad met de kerkenraad. Zo bijzonder!
Jolien ging met ons mee naar huis. Heel gezellig. Anderhalf jaar bijkletsen. En natuurlijk 's middags naar de baai. Het was lekker weer. We zijn dus goed bijgekleurd.
Ard is op tijd naar de kerk gegaan, met Jolien, Theo en Arjan. Ze zijn een eind omgereden vanwege het 'Paardencarnaval'.
Daarna hebben we met elkaar gebarbecued: wij met elkaar, Leo en Marlies en de jongens, Rianne en haar vriendin, opa en oma en Jolien, en Laurina. Het was beregezellig.
Het werd ook gezellig laat, maar dat gaf niet, want Ellen en Thijs waren toch vrij vandaag.

Vanmorgen zijn we met Leo en Marlies naar Bandabou gegaan. Eerst naar Shete Boka. Naar de Noordkust. Het water was ruig, hoge golven. Zo mooi om te zien. Ik krijg er nooit genoeg van.
Het was best een knappe actie van mij. Ik was nog nooit zelf naar Westpunt gereden. We hebben alles in één keer kunnen vinden. Niet dat je erg veel fout kunt doen. Er is maar één doorgaande weg naar Westpunt, dus het kan niet missen.
Na Boka Tabla hebben we een rondje gelopen naar de Natural Bridge. Af en toe een beetje lastig met de buggy, maar nu ja.
Thijs die liep en liep. Een echte wandelaar en klimmer. Want na Boka Tabla zijn we doorgereden naar Boka Pistol. Door bergen en door dalen, dat wel. Het pad, onverhard, is best een avontuur. Maar we hebben het gered en ook nog zonder lekke banden.
Bij Boka Pistol zijn Marlies, Sander, Ellen, Thijs en ik nog een rotsige berg opgeklommen. Voordat ik 3 stappen omhoog was stond Thijs al bovenop. Ik riep hem al, maar hij gaf geen antwoord. Toen blèrde Ellen een keer, stond hij boven: Hier ben ik!!
Als een berggeit kwam hij er weer af, hop, hop, want hij moest plassen. Hij moest even wachten tot wij ietsje verder waren, toen mocht het.
En hop, hop, was hij weer boven. Ik snap niet hoe hij dat doet. Wel erg grappig. Overigens zijn wij ook wel boven gekomen. Daar waaide het!! Sjonge-jonge, af en toe was ik bang dat we er af geblazen werden.

Na Shete Boka zijn we naar Playa Lagun gegaan (playa = strand) Een leuke, rustige baai. Sander heeft nog 3 seconden geprobeerd om te snorkelen, maar dat werd hem niet. Ellen heeft allerlei leuke koraal-stenen opgedoken.
Thijs heeft een kuil voor zichzelf gegraven.
En ondertussen kregen we via Radio Hoyer 2 mee dat Koningin Beatrix haar aftreden aankondigde.

knutselen voor de nieuwe koningin: 30 april 1980

met elkaar televisie-kijken in de kerk,
toen Beatrix  koningin werd

en toen kwam ze voor het eerst als
koningin naar Curaçao
op het muurtje kijken of de koningin
echt te zien was...


Ard als paard voor de koets van de 'koningin' 



Ik moet zeggen dat ik wel kippenvel kreeg toen daarna het Wilhelmus nog werd gespeeld. Een historisch moment, al met al.

Ook de terugreis verliep voorspoedig. Leuke dag gehad! En morgen is alles weer normaal...
De foto's komen nog, want er zijn wel leuke van vandaag.

Geen opmerkingen: