donderdag 3 januari 2013

we gaan vooruit

Bijvoorbeeld omdat de kinderen zelf hun kamer gesopt hebben.

Daarbij is Theo met stip gestegen, want zijn kamer ziet er echt netjes uit! Dus hou ik hoop dat de rest het ook nog wel gaat leren, de komende jaren.
Ook Ard gaat vooruit. Al is het lang niet zo snel als hij zou willen. Maar vandaag is hij weer uit bed gekomen. Heeft wel het grootste deel van de dag op de bank gehangen. Vanavond heeft hij weer een hamburgertje gegeten en een paar aardappelballetjes. En appelmoes. Ik bedoel maar.



Verder blaft hij als een verkouden zeehond, zitten de holtes vol en ziet hij er uit alsof hij uitgehongerd is. Maar daar gaan we volgende week wel weer aan werken. Bijvoederen.
Rianne en oma zijn naar de bazin van het oude appartement geweest. Het duurde even, maar het meeste geld is gevangen.
Tussen de middag kwam alles hier weer samen. En aangezien we nog 2 stokbroden over hadden van oudejaarsavond heb ik die eens lekker in de oven gebakken met ham, kaas en ananas. Daarna gingen Ellen en Thijs met opa en oma mee naar de dierentuin, waar weinig veranderd was in 30 jaar. Niet echt iets om boven aan je lijstje te hebben staan, zeg maar. Overigens vinden Ellen en Thijs het dus wel leuk om heen te gaan, maar ja, die zijn dan ook nooit in het Noorder Dierenpark in Emmen geweest. 't Is ook maar net wat je wilt zien.
Wij hadden daardoor een rustige middag. Was wel handig.
Nu zit ik met mijn trui-met-lange-mouwen buiten. Je hoort iedereen erover, hier: wat is het koud, 's avonds. Overdag valt het wel mee, in het zonnetje, maar 's avonds voelt het echt fris! Lange broek en trui aan. En vroeg douchen, dan heb je nog een klein beetje lauw water. Aan het eind van de avond is het echt steenkoud.
Morgenochtend breng ik de kids naar tante Norin. Ons tripje naar Westpunt gaat niet door. Beetje zonde om daar ziek te gaan liggen. Als het een beetje weer gaat, dan parkeren we ons zaterdagmorgen op tijd op het luxe gedeelte van onze eigen baai. Als die verkouden zeehond dan een beetje weg is...

2 opmerkingen:

Unknown zei

Als het nou niet lukt met dat opruimen, mogen ze straks wel bij ons oefenen, hoor!
Je weet dat je zeeleeuwen vooral vis moet voeren? Goed voor hun gezondheid, weerstand en humeur!

Unknown zei

ik ben een beetje bang dat Lenie 't Hart er straks nog een keer met een trechter en slang aan te pas moet komen, de zin in eten is 0,0 en na 4 dagen is mijn keel veranderd in schuurpapier korrel 5..