maandag 7 januari 2013

Kerstvakantie is te kort

Hoorde ik vanmorgen iemand zeggen op de (Nederlandse) radio. Tja, eigenlijk ben ik het daar wel mee eens. Je knippert twee keer met je ogen en, hoppa, die vakantie is weer voorbij. Er moet altijd zoveel in de Kerstvakantie. Maar ja, ik geloof niet dat er al plannen zijn om aan mijn gevoel tegemoet te komen.
In elk geval is hier iedereen vanmorgen weer met frisse moed begonnen.
Zelfs Ard. Ik gaf hem nog de stille hint om een halve dag te gaan, maar nee. Gelijk weer voor de volle tweehonderd procent.
Theo kwam op school en hoorde daar dat hij de eerste 4 uur vrij had. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ze voor (on)zinnigs gedaan hebben. Onder andere bij de MacDonalds geweest. Het mag niet, maar wat doe je als 16-17-18 jarigen als er een Mac schuin tegenover de school zit? Juist.
Thijs daarentegen is er met volle kracht tegenaan gegaan. De dag duurde maar zo kort, zei hij. Hij heeft veel lol gehad in z'n eentje. Juf had opgeschreven: Ik heb .... (het ging over rekenen) En daarna kwam: ik geef...over. Hij had nog geprobeerd om het aan zijn vriendje Kiet uit te leggen, maar die zag het niet. Nu ik het zo opschrijf vraag ik me af of hij het zelf wel goed gezien heeft. Toch nog eens navragen.



Heel de dag vielen er flinke buien, tussendoor scheen dan even de zon. Dacht ik: ja, nu knapt het op. Maar nee, het bleef regenen. Het werd zelfs steeds erger aan het eind van de middag.
Thijs moest vanmiddag naar de KNO. Om half 4 hadden we een afspraak. Het liep meer dan een uur uit. Ik vermaakte me wel, er lagen heel veel Libelles en Margrieten. Maar niks voor kinderen, en dat terwijl er wel veel kinderen zaten!
En koud dat het er was. Wow, Thijs had zijn lange broek nog aan van school. Maar hij had me koude voeten (in slippers). Tot we in de spreekkamer van de dokter zaten, daar was het helemaal berekoud. Op de terugweg in de auto hebben we de verwarming aangehad. Heerlijk!
Thijs zijn oren zagen er rustig uit, keel en neus ook. Er is wel aan het trommelvlies te zien dat hij "een geschiedenis" heeft, zei de dokter. Over 2 weken moet hij voor een uitgebreide gehoortest. Ben heel benieuwd wat daaruit komt. Eigenlijk had ik verwacht dat er wel vocht achter het trommelvlies zou zitten. Het leuke van gehoortesten is wel dat je meteen hoort (haha, grapje) hoe het ervoor staat.

Geen opmerkingen: