maandag 14 januari 2013

Fysiotherapie

Een nieuwe ervaring. Althans, hier op Curaçao. De eerste verrassing was dat de beste man op tijd werkte. Nu had ik ook wel een afspraak, maar dat hadden we vorige week bij de KNO ook. Zegt dus niet alles, want die dokter liep minstens een uur uit. De fysio niet, hooguit een minuut of 10. En ik was ook niet precies op tijd. Ja, dat krijg je er van, hier.
Maar goed. De fysiotherapeut. Een chinees, dat dacht ik al wel, te zien aan de naam. Kwam ik in zo'n smal hokje met een bank, die wij bij het bloedprikken hebben voor de mensen die niet overeind kunnen blijven... Een tafeltje ernaast met naalden. Acupunctuur. O ja, dat is ook chinees.
Eerst wilde hij even opschrijven wat er aan de hand was. Rug en nek vast. Hoe komt het. Tja, wat zal ik zeggen: spanning, drukte. Hoe gaat het met slapen? Iets minder, ik word wakker van de pijn.
Toen vroeg hij hoe ik lig als ik slaap: op mijn zij en op mijn buik.
Helemaal verkeerd. Je moet dus op je rug slapen.
Maar ik doe dat niet expres. Niks mee te maken. Op je rug slapen, anders kan ik je niet helpen.
Ik dacht: Oké, oké!
Daarna ging hij aan de slag. Beetje rukken en trekken aan mijn hoofd. En dan moet je je ontspannen....
En m'n wervels gekraakt. Wat een opluchting. Verder heeft hij de boel flink gemasseerd. Mijn nek ook. Wow, dat deed zeer! Maar het gevolg is wel dat ik weer achterom kan kijken in de auto.
Het lijkt me toe dat ik beter een half jaartje eerder had kunnen gaan. Maar ik heb ook zo'n vermoeden dat ik niet over een half jaar weer bij hem aan hoef te komen. Dan zegt hij: moet je maar op je rug gaan slapen...
Gelukkig mag ik woensdag al weer komen. Want het is nog niet allemaal opgelost.

Theo had vandaag Papiaments en Engels teruggekregen. Hij heeft er buikpijn van gehad! Heeft hij een 5,6 voor Papiaments en een 5,7 voor Engels. Dat noemt hij een voldoende. In elk geval viel het erg mee en helpt het om het gemiddelde op peil te houden.
Nu gaat hij hard verder werken om zijn CAV cijfer op te krikken met zijn Lego-project.

Geen opmerkingen: