woensdag 9 januari 2013

de andere bieb

Vanmorgen ben ik met Rianne naar de 'echte' bieb geweest. Ze had boeken nodig voor een onderzoek en kon met mijn pasje wel boeken lenen. Ik heb een stapel boeken geleend voor de kinderen. Had ik er een boek bij zitten voor Thijs: Wat een schot, van de serie: Lang zullen ze lezen. Heeft hij het in de auto onderweg naar huis al helemaal uitgelezen. En voordat ze naar bed ging had Ellen hem ook al uit. Allebei waren ze enthousiast over dat boekje.



Tja, en wat heb ik verder nog gedaan. Allerlei mails heen en weer gestuurd. Héél leuke mailtjes gekregen. En Ellen haar kamer uitgebaggerd. Zoals iemand zei: Daar zijn moeders toch voor. Ja, dat blijkt.
Maar ik heb Thijs toch vriendelijk doch dringend verzocht om zelf zijn Lego op te ruimen. Voordat hij weer op de laptop mag. Oei, dat kan even duren.
"Waarom geven jullie mij dan zoveel Lego" zei hij. "Omdat je het zo leuk vindt, zeun". Daarom hoef je nog niet alles tegelijk over de vloer te draperen. We hebben daarover enig verschil van inzicht.

Theo kreeg vandaag 4 zevens terug. Variërend van 7,0 tot 7,4. Klinkt nog steeds goed. Maar daar zitten nog steeds de kritieke vakken niet bij. Ze houden het wel spannend op school.
Arjan had een 4, zoveel terug voor geschiedenis. Maar daar klopt iets niet helemaal. Hij mist een aantal vragen/antwoorden. Dus daarover moet hij het gesprek aangaan met de lerares. Ik ben benieuwd of hij dat ook doet.

Ard z'n stem komt steeds iets meer terug. Klinkt nog steeds als schuurpapier, maar is iets verstaanbaarder.

Vanmiddag heb ik de tuin gespoten. Alle onkruid een buitje gegeven. Dan gaat het straks lekker plat liggen. Dat mag je pas doen als ze geen regen verwachten de komende uren. Vanmiddag was het daar zo'n middag voor. Alhoewel ik ook liever lekker naar de baai was gegaan...

Geen opmerkingen: