donderdag 10 januari 2013

update

Kom, laten we het nog eens over de politiek hebben. Af en toe een update kan best. Zo heftig als het een paar maanden geleden was, zo rustig is het nu. En zo hoort het ook, natuurlijk. Als Schotte en co hun scheur opentrekken in de Staten, krijgen ze gelijk van katoen. Terecht. Er wordt de vloer met ze aangeveegd. Lachwekkend!
Voor de rest doet het splinternieuwe kabinet hard z'n best om er iets van te maken. Ik denk dat er veel mensen zijn die er voorzichtig positief over zijn. Dat hadden we niet gedacht, 20 oktober, na de verkiezingen. Zo zie je maar weer, soms ben je te bang.
Er wordt duidelijk gezegd dat er veel bezuinigd moet worden. Er worden geen cadeautjes beloofd. Iedereen moet er aan, maar de armsten zullen worden ontzien. Vervolgens beginnen de ambtenaren gelijk te jammeren dat zij het hardst aangepakt worden. Jaja. Misschien is dat ook wel nodig, nu hebben ze teveel privileges. Naar men zegt.
Maar degenen die het allerhardst aangepakt gaan worden zijn de criminelen, als je de minister van Justitie zo hoort. Het is dan ook bar en boos op het moment. Overvallen zijn aan de orde van de dag. Dus aanpakken die hap. Je hebt van een andermans spullen en leven af te blijven.

Met Ard gaat het steeds beter. Zijn stem is er bijna weer helemaal. Gelukkig maar voor hem, want ik geloof dat het werk ook niet wacht. Hij is druk bezig om een nieuwe medewerker in te werken. Iemand voor het praktische werk, die je ook nog een archiefklus kunt laten doen.

Theo kreeg vandaag een 6 terug voor CAV. Of ik dan wel even wilde bedenken dat het niet meer ging lukken om 6 onvoldoendes te halen. Hooguit die drie die er al stonden. Oké, oké. Misschien dat er bij de volgende ronde nog 2 onvoldoendes over zijn...? Ik zal niet meer zo negatief zijn.
Hij is er zelf van overtuigd dat hij prima in kan plannen hoe hij moet leren. En ook als hij over 2 jaar in Nederland met een beroepsopleiding/studie bezig is, dan lukt dat best. Dan ben je bezig met iets waar je zelf voor gekozen hebt, dus wat je leuk vindt.
In elk geval wordt het concreter. Nog even en dan zeggen we: over een jaar... Theo heeft er zin in.

Arjan heeft een proefje lopen: 2 bruine bonen op grond, 2 bruine bonen in de grond. Wat gebeurt er?
Ik zei nog: moet dat niet op watten. Maar nee, dat was waarschijnlijk voor andere kinderen.
Nu ja, dan zullen we zien.

Ellen moet over een week of 5 een spreekbeurt houden. Ze wil het gaan doen over ADHD. Wel leuk om te zien dat ze al meer idee heeft hoe ze het aan moet pakken, wat ze wil gaan vertellen. Daarbij wil ze een power point maken. Of ik dat goed vond. Zeker! Dan gaat juf van te voren het computerlokaal reserveren. http://youtu.be/-k_gAQrPN-0 Theo heeft al eens een boekje open gedaan, Ellen wil het nu net zo met haar foto's....

Thijs vertelde dat hij ook een spreekbeurt gaat doen, dit schooljaar. Volgens mij zei de juf: na maart. Thijs wil het dan misschien over Tsunamies hebben. Hij is er behoorlijk mee bezig. Heeft al tientallen filmpjes daarover bekeken. Aangezien hij ook goed kan kletsen zal dat wel goed komen.
Ik denk niet dat ik er op die leeftijd zo blij mee zou zijn geweest! Maar onze kinderen draaien hun hand er niet voor om. Duidelijk de genen van hun papa.

Ik ga morgen maar eens naar de dokter. Mijn nek en rug zitten muurvast. Een bekend probleem. In Nederland ging ik dan weer een paar keer naar Juliette, mijn vaste fysio. Maar hier moet ik natuurlijk eerst langs de dokter. En daar kun je gerust een paar uur voor uittrekken. Dan hoop ik dat onze eigen huisarts er is, anders moet ik het in het papiaments uitleggen. Toch nog maar even kijken wat nek en rug is... pijn-dolo, fysio is fysio. Hmm, ik kom er wel uit, denk ik. Het wordt wel tijd, want ik kan niet meer achterom kijken in de auto...

Geen opmerkingen: