donderdag 24 januari 2013

Nog meer familie!

Zus/tante Jolien is ook veilig aangekomen. Heeft inmiddels kennis gemaakt met onze baai. Je zal maar zo'n achtertuin hebben....

koud, hè?


Ze vind het niet eens warm. Wij ook niet, maar goed. Dat krijg je dus als je hier geboren bent. Wat zal dat koud zijn, Jolien, als je weer in Nederland bent.

Arjan heeft vanmiddag een uurtje eerder vrij gekregen om zich in te schrijven voor de Solar Boat Race voor Kids, zaterdag. Hij was mooi op tijd: nummer 2. Ondertussen was ik met Thijs de stad in om schoenen te kopen. Dat werd hoog tijd, want er zaten allemaal scheuren in de zool. Goed dat het de laatste tijd niet meer zo geregend heeft...
Arjan heeft zich prima gered, alleen. Want we hadden de auto op de grote parkeerplaats staan bij de Movies (sorry, voor de insiders hier). Zijn naar Punda gelopen, wij naar de schoenenwinkel aan de 'de Ruijterkade' en Arjan dus naar het Plaza hotel, dat is toch ff lopen. Eigenlijk moest ik daar nog mijn handtekening zetten, maar vooruit, zet zelf je handtekening maar. T-shirt mee van UTS, sponsor van het geheel en een bonnetje. Toen kwam hij weer naar mij toe: big smile! Hij is helemaal happy met deze activiteit. Dat wordt een leuke zaterdag.
Hebben ze vanmiddag op Dolfijn.fm steeds voorgelezen dat de inschrijving morgen zou zijn. Ook dom. Ik twijfelde daarom nog of ik Arjan wel mee moest nemen. Toch maar gedaan, wij waren er van overtuigd dat het goed in de krant stond. En dat was dus ook zo.

Theo krijgt een eervolle vermelding in deze blog omdat hij vanmorgen zo vlot zijn bed uit was. Normaal gesproken moeten we wel 3 keer waarschuwen. Maar vandaag dus niet.
Hij vindt dat zijn broeken te klein worden. Vind ik ook. Dus mag hij zelf de stad in om nieuwe te kopen. En dat doet hij niet. Ik weet niet helemaal waarom, misschien is het wel eng. Of misschien is het niet leuk om klerenwinkels in te gaan, broeken te moeten passen. In elk geval is het vééél makkelijker als je moeder dat allemaal voor je regelt. Helaas voor hem, deze moeder vindt dat het tijd wordt dat zoonlief zelfstandig wordt. Zelf zijn kleren uitzoekt. En past. En koopt. Maar als het zo doorgaat zit die broek straks halverwege zijn kuiten en heeft hij  nog geen nieuwe broek. Ik ben benieuwd.
Het domme is dat hij elke dag langs die winkels loopt: van Punda naar Otrobanda. Tijd en gelegenheid genoeg, zou je zeggen. Dus!
Het valt niet mee om groot te worden...

Ellen heeft zich uitstekend vermaakt met Sander, vandaag. Eerst heeft ze lekker uitgeslapen. Heeft zelfs niks gemerkt van ons, ook niet de Pick-up weg horen rijden. Om 10 over 8 werd ze wakker. Dat is de moeite waard.
Ze hebben eindeloos gespeeld: met Playmobil, spelletjes gedaan, filmpje gekeken, en naar de baai geweest.
Morgen nog even naar school, zien hoe het met juf is, en dan is het weekend. Morgenmiddag naar de baai met de hele familie en wie nog meer wil...

lekker in het zonnetje

Geen opmerkingen: