vrijdag 1 februari 2013

wandelschoenen

Heb ik voor de tweede keer deze week mijn wandelschoenen aan gehad! Want Marlies, Sander en ik gingen een flinke wandeling maken: van Boca Sami naar Vaersenbaai.



dat was best een steil rotsje, naast ons...


Dat is over 3 heuveltjes, over de rotsen, bij de zee langs van de ene baai naar de andere. Erg leuk om te doen. Het plan was dat Sander alleen mee heen ging, Leo ook naar Vaersenbaai kwam en hem daar oppikte om met de auto weer terug te gaan. Maar Sander vond het veel te leuk, die wilde mee terug lopen. Achteraf viel dat een beetje tegen, maar we hebben het wel gered met z'n drieën.
Eerst had ik nog geholpen om de klas van Thijs te versieren: de juf was jarig. Ze werd 50, dus wel de moeite waard om daar iets aan te doen. Ze hebben met elkaar een leuk feestje gehad.
Na mijn wandel-event ben ik dan ook op tijd weer naar school gegaan. Ouders waren vanaf half 12 ook welkom. Bleek dat de juf Surinaamse soep had gemaakt. Heerlijk, helemaal na dat geloop van mij. Ze heeft beloofd om ons te leren hoe je zo'n soepje maakt... Wordt vervolgd.

Ard zou vanmiddag vrij zijn. Onder andere om Jolien uit te zwaaien. Dat lukte allemaal niet zoals het bedoeld was. Ard heeft wel Ellen opgehaald. Is weer aan het werk gegaan, tussendoor naar Hato (waar we met elkaar een ijsje hebben gegeten) en daarna nog weer terug naar kantoor.
Ja, helaas is de week alweer voorbij. Het was erg gezellig, Jolien! Voorlopig zullen we het weer met mail en Facebook moeten doen.... Maar het was leuk om te laten zien waar ons leven uit bestaat, hier op Curaçao.

Gister hebben de jongens hun rapporten gekregen. Dat van Arjan is prima, afgezien van Spaans en Papiamentu. Voor de rest achten, 2 negens, 1 zes en 2 zevens...
Van Theo ziet er iets minder spectaculair uit. Vooral die drie vijven is kritiek. Maar als je het goed bekijkt zijn z'n cijfers ongeveer hetzelfde als vorig jaar op de TL, terwijl hij nu Havo doet. Dan is het toch niet gek. Maar hij moet niet verder zakken. Hij zit echt op het randje. Scheelt wel dat hij dat zelf ook beseft. Ik begreep van hem vandaag dat hij van plan is om van de zeven voor Nederlands en de zeven voor biologie een acht wil maken. Een loffelijk streven. Je zou zeggen: waarom zorg je er niet voor dat die vijf voor Engels en die vijf voor Scheikunde een zes worden. Maar dat zal wel te makkelijk gedacht zijn. In elk geval is het nog steeds zijn doel om volgend jaar examen te doen.

Tja, en dan is ook nog de power point voor zondag ongeveer klaar. Nog een paar plaatjes ertussen, dan zijn we er....
Deze bijvoorbeeld:



omdat het gaat over vruchtdragende bomen...

Geen opmerkingen: