zaterdag 2 februari 2013

spotten, Mees Kees en grotten.....







Spotten slaat dan natuurlijk op 'vliegtuigen kijken'. Ard ging vanmorgen Ellen naar de zeeverkenners brengen. Sander wilde wel mee. En Marlies ook. Aangezien dat nog best vroeg op de ochtend was (9 uur moet ze er zijn!) was er nog wel tijd om even bij Hato langs te gaan. Sander vindt het nog steeds leuk om vliegtuigen te zien. Net als 'vroeger'. Alleen zie je hier wel wat grotere kisten dan op Lelystad Airport. Hij had er dan ook nog lang geen genoeg van toen Ard en Marlies het welletjes vonden. 
Vanmiddag ben ik met Ellen en Zita naar de bioscoop geweest. Voor het eerst van mijn leven. Zita wist niet wat ze hoorde. We hebben dus de film 'Mees Kees' gezien. Hij is erg leuk. Als je de boeken leuk vindt, vind je de film ook leuk. Alleen staan er in de boeken nog véél meer leuke dingen. Ze zijn echt geweldig geschreven.
Liet ik nog de zakken met popcorn over de vloer vallen, wat een blunder. Achter mij stond gelijk al een schoonmaakster om de boel op te ruimen. Het zal vast vaker gebeuren. Zij gaf mij de raad om nieuwe zakken te halen. Ook bij de balie bleek dat meisje meteen te begrijpen wat er gebeurd was.
Verder was het een fijne middag...
 
Ard was met Arjan en Thijs, Leo, Rianne en Davita (en nog meer vrienden van hier) naar de Blauwe Kamer. Zie foto's boven. Blijft een bijzondere ervaring. Het water stond weer hoger, je moest echt even duiken om er in te komen.    Ik kan er heel goed over schrijven al ben ik er nog nooit geweest. Haha. Op de één of andere manier is er dan altijd iets anders om te doen. Vaak omdat Ellen dan van de Zeeverkenners moet komen, trouwens.

En Ellen en ik zijn nog naar Zuikertuintje geweest. Volgens meester Wendell had ze haar ijsje echt wel verdiend, ook al had ze AVI 9 niet gehaald, tenslotte was ze op anderhalve regel gestrand. Dus dat hebben we nu maar eens gedaan. Konden we gelijk op ons gemak aantekeningen maken voor haar spreekbeurt. Die moet de komende week ook wel zo'n beetje af zijn. Kan ze daarna aan het oefenen.
Daarbij, ik moet ook nog met Thijs aan de gang. Over de Titanic. Of zal ik dat maar aan Ard overlaten...?

Vanavond hebben de mannen en onze gasten Ilse DeLange nog gezien en een paar moderne Titanic's...
 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen: