vrijdag 15 februari 2013

Van zeepaardjes en roodborstjes

Vanmorgen is mama mee geweest op een rondje door de stad. Eerst naar Albert Heijn. Heb ik daar een nieuw-gekochte bezem bij de kassa laten liggen. Dom, dom. Morgen nog maar even vragen of ik hem alsnog mee kan krijgen. Hopelijk weten ze dan nog waar ik het over heb...
Toen door naar de Albert Schweitzer. Thijs gehaald. Die komt altijd vol verhalen uit school. Hij had de nieuwe stagiaires gesproken op het schoolplein. Dat verbaast me niks, Thijs een beetje kennende.
Daarna door naar de Dividivi-school. Ellen wilde graag afspreken met Sam. Ze hebben de afgelopen dagen geheimzinnige briefjes uitgewisseld. Nu moeten we maar een keer bellen voor een speel-afspraak. Vandaag vond ik niet zo'n goed plan.



Thuis hebben we de hele boel opgeruimd en de tassen gepakt voor de baai. Thijs ging mee onder protest. Als ik niet naar de baai ga wil hij persé. En als ik wel naar de baai wil, wil hij niet mee. Snap je dat nou? Uiteindelijk ging hij wel mee (en vond hij het ook wel leuk) omdat ik gedreigd had dat hij anders gelijk na het eten in bed moest. En vrijdag is opblijfavond! Dat helpt.



Ard kwam ook, die dook even het water in, en: een zeepaardje! Nog een grote ook. Vroeger dacht ik altijd dat ze alleen in sprookjes voorkwamen, maar ze zijn er echt! En ze zien er echt zo uit als in de sprookjes. Zo mooi!
Aangezien het zonnetje zo lekker scheen en de wind zo lekker waaide zijn we met elkaar goed verkleurd. Papa heeft heerlijk liggen slapen op het strand. Mama en ik hebben ook nog even gezwommen en op het vlot gezeten.



Vanavond, toen Theo en Arjan judo hadden, is Ard met papa en mama nog de stad in geweest. Punda laten zien. Daarna waren ze aan het eind van hun latijn. Dus lekker vroeg naar bed...

Geen opmerkingen: