dinsdag 5 februari 2013

Niet veel bijzonders

Vandaag. Behalve dat Theo en Arjan vrij waren. Arjan is hard aan het leren geweest, zegt hij. Ik hoop het, want ik kon het niet controleren. Vanmorgen was ik naar de Dividivi-school. Ik heb weer stapels boeken geplakt.
En Theo is vooral in de tuin bezig geweest. We hebben inmiddels vrij uitzicht op de buren schuin achter. Dat hoefde van mij nu ook weer niet. Gelukkig zijn ze niet zo vaak hier. Af en toe een paar maanden, de rest van de tijd zitten ze in Nederland.
Hier recht achter groeit een palm met grote bladeren. Toen we vorig jaar hier kwamen wonen was hij  nog een stuk lager, nu is hij zo hoog dat we niet meer bij elkaar op de porch kunnen kijken. Wel zo prettig. Persoonlijk vind ik het ook nog een mooie palm, al heeft hij erg stekelige bladeren.
Door al dat gehak en gezaag lagen er mega veel mini-appeltjes in de tuin. Arjan heeft ze alle 433 opgeraapt. Scheelt weer 433 mini-boompjes met stekeltjes die we uit de grond moeten trekken.
Theo trekt nu bij het tuinwerk tuinhandschoenen aan. Dat scheelt een hoop blaren! Hij heeft nu alleen maar spierpijn... Even goed gaat hij met veel plezier weer naar judo. Je zal maar zoveel energie hebben!

Thijs heeft vanmiddag bij Wilmie weer laten zien hoe goed hij kan touwtje-springen, zelfs op één been en zelfs op links en rechts. Daarna gingen ze de rugspieren trainen. En een lol dat ze dan hebben.
Als wij nu richting de stad gaan dan kruisen we her en der de carnavalsroute. Overal staan hekken en banken. En andere bouwsels om te zitten.
Wij moeten zien dat we zondag uit de kerk heel snel thuis komen. Om 11 uur is de boel afgesloten. 's Middags is er niet meer doorheen te komen.

Ellen is bezig met haar spreekbeurt over ADHD. Ze kan het ook niet laten om dan te vertellen over de zorgboerderij, alhoewel dat niet echt bij ADHD hoort. Maar met een zijpaadje kan het wel...

Geen opmerkingen: