zondag 24 februari 2013

Beetje afscheid

De laatste zondag voor Ard zijn vader en moeder, hier op Curaçao... voor even dan. Want half maart komen ze terug voor 2 maanden. In elk geval hadden we vanmorgen een feestelijke kerkdienst, met Avondmaal. We konden merken dat het vakantie is in Nederland. Veel vakantiegangers in de kerk.
Na de kerkdienst gingen we met elkaar koffiedrinken bij Gerard Buitenhuis. Voor mijn ouders ook een bijzondere ervaring: een hele gemeente (nou ja, een groot deel) die dan meegaat om gezellig samen te zijn. En alles gaat door elkaar, vaste gemeenteleden, vakantiegangers voor kortere of langere tijd, stagiaires. Leuk om allerlei mensen te spreken.

Ard heeft vanmorgen na kerktijd Thijs naar een feestje gebracht. Ik dacht dat het gisteren was. Stond ik met Thijs bij Hato Caves, zeggen ze daar: maar dat feestje is morgen! Thijs balen, ik balen... Tja, wat moet je dan? In elk geval heeft Thijs vanmorgen dan een leuk feest gehad.
Ellen had zelf geregeld dat ze bij Etty en Nora mocht spelen. Die was ook onder de pannen. Hoe zij het toch altijd voor elkaar krijgt om vriendinnen te krijgen uit meisjesgezinnen! Zoek het evenwicht, zullen we maar denken.
Ard ging voor zijn ontspanning naar de baai, ik in de hangmat. Ieder zijn voorkeur. En de jongens waren zoet op de laptop.

Vanavond hebben we met de opa's en oma's koffiegedronken. Er moest nog het één en ander afgesproken worden over spullen die uit Nederland moeten komen. Dit is een mooie gelegenheid (korte broeken voor mij...) Nieuwe judopakken voor de jongens! Ha, opa en oma gaan met een lege koffer naar Nederland en komen met een volle terug. Ideaal.

Geen opmerkingen: