donderdag 26 december 2013

2de kerstdag kerstmenu










Vanavond hebben we gedineerd aan het strand. Om het maar even deftig te zeggen. We hadden nog de bon van Blue Bay, voor Ard z'n aandeel in de reanimatie. Vandaag was het een mooie dag om die bon te gebruiken. Het eten was heerlijk! Ellen en Thijs een kindermenu, wij een volwassen bord. Wat is het leuk om af en toe zoiets te doen met de kinderen. Iedereen heeft zitten genieten. Rianne had geluk dat ze bij ons is...

Verder was het een dag met van alles en nog wat. Vanmorgen heeft Ard zijn spierballen getest op het aanrecht. Het was een put werk, maar nu is het helemaal kaal en kan ik morgen aan het lakken. Alle olie en lak is er af. Overal stof, gelukkig heeft Ard het meeste wel weg gezogen.
Rianne ging toen vast met Ellen en Thijs naar de baai. Ze konden hier toch niet veel doen en de zon scheen zo lekker!
Ondertussen las ik een berichtje op fb van mensen van onze kerk, die crisisopvang-gezin zijn, dat ze gisteravond een meisje van 11 jaar in huis gekregen hebben. Dus ik vroeg of ze genoeg kleren voor haar heeft, aangezien ze zelf 2 kleine jongetjes hebben. Inderdaad kon ze nog wel wat gebruiken. Ik erheen, alleen wist ik niet precies waar ze wonen, dat had ik nog vergeten te vragen.
Na anderhalf rondje in Julianadorp bedacht ik dat ik Anja kon bellen, die hebben daar hun eerste hondje vandaan. Ze kon het adres niet precies vertellen, maar aan ongeveer had ik al heel wat.
Bleek, na nog een rondje, dat ik precies naast hun huis had staan bellen. Sneu verhaal van een Haïtiaans meisje, dat geen Papiamentu en geen Spaans verstaat (en natuurlijk al helemaal geen Nederlands) dat gisteravond uit een vlucht naar Zuid Amerika is gehaald. Vals paspoort, zaterdag moet ze met de eerste vlucht terug naar Haïti. Niemand weet hoe ze daar dan weer opgevangen moet worden. Ze had nu alleen de kleren die aan had. Gelukkig had Ellen nog best wat over, dat mag ze mee nemen. Ellen deed alleen een beetje moeilijk over de bikini die ik ook gegeven had. Dat was een 2de handsje en te wijd voor haar, daarom dacht ik dat dat Haïtiaanse meisje het goed zou passen. Maar ja, Ellen dacht dat zij het binnenkort wel aan zou kunnen en nu heeft ze nog maar 1 goede bikini. En ja, ze moet haar kleren zelf betalen. We hebben een deal gemaakt, binnenkort gaan we een bikini kopen die ik dan voor de helft betaal...

Verder staat alles klaar voor de hike naar San Juan. De hele familie heeft er zin in. Alleen Thijs baalt dat hij nog niet mee mag. Pas als hij 12 is, dat duurt dus nog héél lang. Je zal maar de jongste zijn...

Geen opmerkingen: