maandag 23 december 2013

vakantie acties...

dit is zo'n typische Benetton reclame: wit en bruin...






Ard is gaan vlotbouwen met de crisiskindertjes van Encelia. Arjan en Thijs hebben geholpen. Met veel plezier. Leuke acties!
En zo begon de vakantie.
Mijn dag begon nog wat eerder: 20 voor 6 liep de wekker af. Samen met een collega van het lab en het hoofd van de keuken zijn we naar het ziekenhuis gereden. Het was rustig bij de weg, we waren er zo!
Tot mijn grote vreugde bleek dat ik inderdaad morgen ook vrij ben. Joepie! 6 hele dagen achter elkaar vrij. Morgen wel even de wekker zetten: Rianne van Hato halen! Gezellig!!

Vanmiddag kwam Thijs bij mij met een boekje, oud..., "wat is geld" (1985), info boekje, afgeschreven. Staan er voorop allemaal foto's van geld-briefjes. Hij wijst één aan van 25, zegt hij: dit is verkeerd, hebt u een briefje van 25?
Even wist ik niet wat hij bedoelde, maar toen begreep ik het: dit is oud geld, Thijs. Van Nederland.
Waarop Thijs in opperste verbazing reageerde: Hadden ze daar dan ook guldens? Wat grappig!!
Humor... Hij redeneert andersom.

Theo is nu dan toch wel naar de tandarts geweest. Ze belden of we eerder wilden komen, er viel een patiënt uit. Toen stond ik nog bij het ziekenhuis. Kwart over 12. Snel snel naar huis, Theo gebeld dat hij moet gaan eten en zijn tanden poetsen. Was ik bij de waterzuivering, belde Ard: Zal ik vast naar je toe rijden. Zo gezegd, zo gedaan. Theo kwam bij mij in de auto, gekeerd en op naar de tandarts. Pffff, net op tijd, voor 1 uur.
De tandarts constateerde inmiddels 7 gaatjes. Je snapt niet dat er nog een hele tand of kies in zijn mond zit.
Maar goed, ze heeft een begin gemaakt met de restauratie. Ik kreeg ook keurig uitgelegd hoe je kon zien dat er gaatjes zitten en hoe ze het aan gaat pakken. Dit was dus nog niet de laatste keer...
Vraagt ze aan Theo: Wil je verdoving?
Nee, dus.
Waarop ik vroeg: Sure?????
Theo: Yes, sure!!!
Tandarts grinnikt over onze conversatie... En constateert dat ook hij, net als ik, over een hoge pijngrens beschikt.
Waarop ik in stilte constateerde dat zijn pijngrens nog hoger is dan die van mij.
Hoe kun je nou opzien tegen een bezoek aan de tandarts als je niet eens een verdoving wilt??

Vanavond hebben we geoefend voor Kerst. Viel nog niet mee om een start te maken, eigenlijk waren we ook met te veel mensen. Maar uiteindelijk is het wel gelukt en hebben we ook fijn gezongen. Het wordt vast een mooie dienst, woensdag.

Ellen is bij oom Herman en tante Anja, die mocht daar een nachtje logeren. Jaloers broertje eiste onmiddellijk ook zijn deel, die mag dus volgende week. Ik ben benieuwd naar de verhalen. Tante Anja was nl. ook bij het zingen, dus oom Herman mocht Ellen vermaken (spelletje Monopolie...???!!!!)

Geen opmerkingen: