dinsdag 10 december 2013

Stromen...

Het leek wel mooi, vanmorgen. Ik had mijn was al redelijk op tijd aan de lijn. Maar niet op tijd genoeg. Want voor die was droog was, begon het te regenen. Eerst een gewone, flinke bui. Dat kan, ff laten gaan, dan wordt de was daarna wel droog.
Maar helaas, zo rond een uur of 11 ging het serieus regenen en bleef het nog een hele poos flink hozen. Daarom besloot ik maar op tijd te vertrekken naar school. In 3 tellen was ik in de auto, evengoed was ik in 3 tellen ook drijfnat. Brr, dat is koud!
Nam ik de weg langs de waterfabriek, daar was de lucht nog iets lichter. Ja, je leert hier wel naar de lucht te kijken! En inderdaad, het was ongeveer droog, al was de weg nog kletsnat. Voor ik op de Julianabrug was, hoosde het al weer. Toch viel het nog mee in Saliña, ik heb het er wel eens natter meegemaakt. Thijs opgehaald. En met de bibbers in de benen op naar Emmastad. Want op de weg daarheen moet ik door Zeelandia. Even heb ik nog overwogen om de ring te pakken, maar in die richting zat ook een zeer donkergrijze lucht, zou ik van de regen in de drup komen...
Het ging goed, al stond de weg wel onder water. Langzaam rijden, 30-40 km. Dat deed iedereen gelukkig. Af en toe ging mijn lampje branden van de accu.
Ook vanmiddag regende het nog een poos. Zo staat de rooi nu weer half vol. En vieren de kikkers feest...


Vanavond hoorde ik dat Thijs morgen een toets heeft van Papiamentu. 32 woordjes leren op spelling. Ze hebben geen flauw idee wat die woorden betekenen. Het is zelfs nog erger, Thijs weet ook niet eens hoe je ze schrijft, want hij heeft werkelijk niks gezegd (en dus niks geoefend). Tijd om iets aan het systeem te veranderen: in elk geval zien door te krijgen wat ze voor huiswerk op krijgen. Nu sta ik regelmatig voor verrassingen. Overigens zitten er verschillende woorden bij die ónze lerares Papiamentu ook niet wist (en die is wel echt goed!) De zin hiervan ontgaat mij volkomen.

Zelf ben ik heel zinvol bezig geweest, vandaag. Ik heb de ramen voor gewassen. Daar moet ik altijd heel veel moed voor verzamelen. De overkapping is groot genoeg, ik kan zelfs doorgaan met het werk als het hoost... Maar nu heb ik er natuurlijk wel een heel goed gevoel over. Ze glimmen weer.

Geen opmerkingen: