woensdag 18 december 2013

Van suikerbrood tot cocktail

Vanmorgen heb ik gewerkt. Het is nu dus wel rustig. Best relaxed.
Vanmiddag moest ik achter van alles en nog wat aan. Maar voordat ik weg was, waren ze bezig om de rooi schoon te maken. Eerst hoorden we een gravertje bezig. Ergens aan de zijkant van ons huis, helemaal achter de bosjes. Tot er steeds meer door de bomen schemerde. De kinderen mochten van mij niet de mondi in, want je weet niet wat die man wel en niet ziet. En voor het huis in de rooi, die dus een paar weken geleden vol water stond! stond een auto met laadbak.



Ik moest achter een suikerbrood aan, voor Arjan, want die had zijn klasgenoten beloofd om suikerbrood mee te nemen naar het kerstontbijt. Leuk, maar die hebben ze niet bij de Centrum, niet bij de Albert Heijn. Op naar de Hollandse Bakker. In de veronderstelling dat ze daar toch wel suikerbrood hebben. Helaas, nee, dat verkopen we niet meer.
Sjonge, tijd om een recept op te zoeken en zelf aan de slag te gaan. Alleen dat gaat niet meer lukken voor vrijdagmorgen.
Ik kreeg al een vaag vermoeden dat het wel eens lastig kon zijn, want toen ik mijn collega's vroeg waar ik suikerbrood kon halen, konden ze daar geen antwoord op geven. Ze keken mij een beetje wazig aan: Suikerbrood, wat is dat??

Maar goed, de andere boodschappen zijn wel gelukt: een leuk nieuw shirt voor mezelf, voor het kerstdiner van morgenavond. Nieuwe cartridges voor de printer, Ellen heeft vliegerpapier om te knutselen, en een beetje extra broccoli...
Want Ard ging nog met onze gasten naar de Blauwe Kamer. Theo en Thijs gingen ook mee. Arjan was thuis bezig om te filmen vanaf de vlieger. Je moet er maar op komen!


goed kijken, die witte T-shirtjes, dat zijn Arjan en Thijs

Om half 7 was iedereen thuis. Hebben we lekker broccoli gegeten met aardappelbolletjes en ijs met koekjes erdoor, als toetje. Het lijkt wel feest...




Toen de kids op bed lagen zijn we dus, om het feestje af te maken, nog naar het strand gegaan. Een cocktail gedronken. Dat is zóóó lekker. Nu nog 2 dagen vroeg uit bed en dan is het vakantie!

Geen opmerkingen: