maandag 2 december 2013

gezellig...

Jaja, heel gezellig. Vandaag hebben Ard en ik elkaar vanmorgen gezien bij het ontbijt, en 2 minuten tussen de middag. Toen ik Thijs en Ellen oppikte bij de Dividivischool. Sjonge, wat een dag, weer.
Ze zeggen dat het rustiger wordt, in december, bij ons in het ziekenhuis. Maar ik kan het nog niet merken. Nu is de maand ook nog maar net begonnen, dus laten we hoop houden. In elk geval zijn er geen operaties, de laatste anderhalve week van december.
Op maandag moet ik altijd boodschappen halen, na het weekend. Want vers, dat moet je ook vers halen. Zelfs in de koelkast blijft het niet lang vers. En onverwacht moest ik tussen de middag koken, omdat Thijs toch thuis was en niet bij zijn vriendje. Het blijft een vliegende dag, de maandag.
Theo was thuis gebleven, vandaag. Nog een beetje verhoging. Had hij alle tijd om zijn geschiedenis voor morgen te leren. Hij snuft en hij snottert. Voor Thijs een reden om alvast te denken dat hij ook verkouden gaat worden. Nou Thijs, eerst zien en dan geloven.
Sinds Theo de Mexicaanse griep heeft gehad, 3 jaar geleden, is hij veel vaker ziek. Gelukkig redt hij zichzelf aardig... Ik hoef alleen maar te zorgen voor dropjes (voor zijn keel), tissues en neusspray. Af en toe een lekker kopje thee.
Na het eten, Arjan kon zo aanschuiven tegen half 3, was het tijd voor Thijs om te blonen. Met veel drama: ik kan het niet, dat leer ik nooit, ik heb veel te veel fouten.
Ja, kind, je moet het ook leren door te oefenen. De week is nog maar net begonnen. We hebben nog veel oefentijd. Volgende week maandag een dictee. Aangezien hij juist daarop een laag cijfer had op zijn rapport, gaan we dus veel oefenen. Dat wil zeggen: Thijs gaat oefenen. Blij dat tante Anja, o nee, juf Anja, het blonen geïntroduceerd heeft op school!! Het werkt echt.
Om 5 uur, na een hamburgertje, zijn Thijs en ik naar judo gegaan. Even lekker sportief bezig zijn.
In die anderhalf uur kon ik mooi een paar gedichten maken...


Ard is thuis geweest, hoorde ik van de andere kinderen. Daarna had hij een vergadering van de Vereniging van Blue Bay Eigenaren. En omdat hij in de security commissie zit, moest hij wel aanwezig zijn. Zodoende was hij al weer weg toen ik met Thijs thuis kwam.



Ik zei het al: heel gezellig.... Gelukkig zijn niet alle dagen zo. We leven toe naar vrijdag. Dán gaan we gezellig Sinterklaas vieren. Overal zie ik al delen van surprises liggen en hoor ik stukjes van het verhaal dat er bij hoort. Erg leuk!! Zeker met groter wordende kids.

Geen opmerkingen: