maandag 30 december 2013

duivels...

Vandaag was weer zo'n echte tussendoor dag met allemaal regeldingetjes en klussen die nog niet in het oude jaar konden worden gedaan.
Mariette moest weer werken en Thijs mocht vandaag nog gaan logeren bij Herman en Anja... Hij liep om 6 uur al compleet aangekleed door het huis, met zijn armen vol kleren die hij mee wilde nemen. Heel zelfstandig. 
Het afleveren had ik in de ochtend gepland, maar voor ik zo ver was dat ik op de Grote Berg stond, was het al middag... sorry Thijs! Voordeel was wel dat ik nog even kon helpen met de laatste restjes zwembad en daarna ging de kraan open en werd zwembad De Boer officieel geopend!

Voor die tijd waren de eerste kinderpakketjes vuurwerk al gehaald voor Ellen en Thijs en kon Thijs dus met een gerust hart uit logeren..... de knalerwtjes moesten wel mee, sorry Anja!
Ik ben verder gegaan met klussen en daar hoorde ook een bezoek aan de baai bij vanwege een belofte van duiklessen die nog moet worden ingelost...

Terwijl ik stond te wachten en wat ronddrentelde (door het water natuurlijk..) ben ik waarschijnlijk op een schorpioen- of steenvis gaan staan... familie van de lionfish maar veel lelijker, minder schadelijk (want inheems...) maar wel heel pijnlijk. Ik weet niet meer helemaal precies hoe ik thuis ben gekomen, maar heb ondertussen wel een bevriende arts aan de lijn gekregen en instructies voor de behandeling .... Oef, ik weet inmiddels dat een Lionfish gemeen kan steken, maar dit was wel buitencategorie! Met een doof been tot halverwege mijn bovenbeen, een dikke en rode enkel en een warm kloppend onderstel wacht ik nu tot de medicijnen uitgewerkt raken en ik kan gaan ontdekken wat er nu het beste helpt. Ik heb eerst anderhalf uur met mijn voet in heet water gezeten om de eiwitten te laten stollen, antihistaminica en pijnstillers geslikt en ben nu wel weer een beetje het mannetje. Maar dat heeft wel een paar uur geduurd. Geen aanrader dus, die duivelse vissen 





Rianne heeft vandaag uitgebreid staan kokkerellen en een heel uitgebreide maaltijd op tafel getoverd. We hebben flink groente gegeten en de kids hebben allerlei nieuwe dingen geprobeerd. Mmmm, lekker gevulde courgettes!


Mariette is nu (min of meer noodgedwongen) voor het eerst in haar leven op pad om vuurwerk te komen.... haha, de jongens mogen nog niet zelf kopen en ik kan met mijn halflamme, gevoelloze en dikke been niet achter het stuur kruipen. 'wens me maar sterkte' zei Mariette net voor ze wegreed... Ellen schoof ook nog snel in de auto, die ziet haar kans schoon om nog een tweede ronde mee te doen ;-)


Sorry, er zitten eitjes in, maar ik kan de kronkel niet maken om dat goed op de foto te krijgen. Vader en moeder vink zitten nog niet op het nest, dus volgens Theo komen er nog meer eitjes... We zullen zien.

Geen opmerkingen: