woensdag 11 december 2013

Gelukje!

De juf van Papiamentu deed mee met de staking. Een gelukje voor Thijs, had hij de toets nog niet. Volgens de bonden werd het een staking die het hele eiland plat zou leggen. Dat was niet zo, ik heb er niks van gemerkt. Behalve dus dat Thijs geen toets had.
Hebben we vanmiddag de woordjes in wrts gezet, zodat hij kon oefenen. Hij heeft er eerst een enorm drama van gemaakt. "Dat kan ik niet, ik doe alles fout, dit leer ik nooit" en meer van dat soort fraais. Waarop ik heel erg boos ben geworden en hij aan de gang ging. Tranen met tuiten.
Na de eerste ronde had hij een 5,9. Zie je nou wel, zei Thijs.
Toen moest hij nog een keer, wat hij zonder tegenstribbelen deed. En haalde hij een 7,4. Zie je nou wel, zei ik toen!
Op zijn Nederlandse woordjes had hij een 9. Blonen helpt echt...

Arjan vertelde vanavond een goeie mop, onder het afwassen.
Hoe heet zo'n ding waarmee je naar de sterren kunt kijken? Een telescoop
Hoe heet zo'n ding waarmee je naar bacteriën kunt kijken? Een microscoop.
Hoe heet zo'n ding waarmee je vanuit een onderzeeër naar boven kunt kijken? Een periscoop.

En dan komt: hoe heet zo'n ding waarmee je door een muur kunt kijken? Een raam.
Alleen Arjan vergiste zich, en zei: Hoe heet zo'n ding waarmee je door het raam kunt kijken.
Wat een lol...
Theo had ook een goeie. Welke muis loopt op 2 poten?
Mickey Mouse...
Welke eend loopt op 2 poten?

Wij hadden een relaxte ochtend op het lab. Het is nu rustiger aan het worden. Best wel even fijn. Alle tijd om allerlei administratieve klusjes te doen. En ondertussen een beetje bij te kletsen met collega's. Heel gezellig.
Volgende week donderdag hebben we 's avonds een kerstdiner met iedereen van het lab en de secretaresse en verpleegkundigen die bij ons in het gebouw werken.
Ze waren vanmiddag bezig om in het midden van het ziekenhuis, wat een open stuk is, een kerststal te maken. Vrijdagmorgen maar even kijken hoe het is geworden, voordat ik aan het werk moet. Tijd genoeg, want ik ben altijd ruim op tijd.

Morgen beginnen de toetsen voor Theo en Arjan. Vooral Theo heeft de bibbers, want hij begint met scheikunde. En dat gaat niet zo lekker. Zacht uitgedrukt... Maar ja, heeft hij het wel meteen gehad.
Arjan begint met aardrijkskunde (niet echt zijn favoriet) en Spaans, het vak waarover hij struikelt. Even een week flink bikkelen, dan is het vakantie.

Geen opmerkingen: