zondag 15 december 2013

Samenbindend...

koffiedrinken na de dienst, bijpraten, discussies aangaan, het kan allemaal

sommige dames hebben andere dingen te bespreken...

we zongen nog een keer de liederen van vrijdag, nu ingepast in de dienst


en onze nieuwe, tijdelijke dominee. Geleend van Leeuwarden..

We hadden een mooie zondag. Een fijne dienst. Wij mochten weer zingen. Ondertussen regende het weer eens heel hard. De shutters moesten zelfs dicht, de regen waaide te hard naar binnen.
Vanmiddag was het droger. Maar frisjes. Toch is Ard naar de baai geweest. Even genieten van het zonnetje en de rust. 
Ik ben in die tijd lekker in bed gekropen met mijn boek. Een boek dat je aan het denken zet over de slavernij, de rol van Nederland en de rol van Afrika zelf. Het heet: Het kasteel van Elmina, geschreven door Marcel van Engelen. Voor wie zich er ook eens in wil verdiepen. Uit dit boek blijkt ook hoe complex het allemaal was.

Nu nog 5 dagen doorbikkelen en dan is het vakantie. Ik ben heel benieuwd of ik de dinsdag voor Kerst moet werken. Ben bang van wel, maar officieel is het niet mijn werkdag. Alleen zijn we de vrijdag na Kerst verplicht vrij.

Geen opmerkingen: