zaterdag 10 november 2012

Al weer naar de vlakte van Hato

Vanmorgen is Ard met de jongens (van ons), Rianne en Rosemarijn, Egbert en Aliya, de dominee en zijn vrouw, naar de vlakte van Hato geweest. Daar hebben ze weer stoere dingen gedaan. Vleermuizen die in de aanval gingen, touw-klimmen, wandelen, worstjes bakken op een vuurtje van koeiestront...
Het leverde weer heel mooie foto's op!

 
 
 

Ellen moest natuurlijk naar de zeeverkennerij. In die tijd kon ik de was doen, alle zooi opruimen hier in huis, stofzuigen...
Toen was het al weer tijd om Ellen op te halen. Daar vandaan zijn we doorgereden naar Tera Cora, waar we afgesproken hadden om de grote wisseltruc te doen.
Ellen mocht mee naar San Juan, en naar waar ze nog meer heen zouden gaan.
Theo en Arjan gingen mee terug. Arjan had afgesproken met een vriend om bezig te gaan met een werkstuk. Serieuze jongens! Wow.

Ard is met de rest naar San Juan geweest. Leuk plekje sowieso. Even alles van gisteren laten zien... Voor jullie een wat ander beeld van wat er komt:  http://nos.nl/video/435068-op-de-filmset-van-tula-the-revolt.html. Het is best heftig allemaal, ook wat Ard gedaan heeft, maar de bedoeling is echt dat hiermee een stuk geschiedenis weer de aandacht krijgt die het verdient. Vergelijk het maar met Braveheart of Soldaat van Oranje....
 
 
Verder zijn ze naar de Blauwe Kamer gegaan. Stukje wandelen, stukje zwemmen en dan onder de rots doorduiken. Het weer was er perfect voor. Stralende zonneschijn, als je dan vanuit de grot naar buiten kijkt lijkt alles blauw, vandaar de Blauwe Kamer.
Thijs had de vorige keer gevoelig zijn hoofd gestoten. Die hoefde vandaag even niet. Ellen heeft haar angst voor octopussen overwonnen en is wel gegaan. Stoere meid!
 
 
Thijs heeft toen een dubbele banaan geënterd en daarna een speedboot. Te horen naar zijn verhalen heeft hij die man de oren van het hoofd gevraagd. Hij kon ons in elk geval van alles vertellen over motors, kompassen en meer van zulke dingen. Hij heeft écht mogen sturen!! Stoere kapitein. Hij zat er helemaal vol van. Toen hij in bed lag verzuchtte hij nog dat dit de mooiste dag van zijn leven was.
 
he joo, captain Thijs...!
 

 
Ik ben zelf nog naar onze baai geweest. Daar heb ik uitgebreid bijgepraat met de andere biebmoeder van de Dividivi. Zij was net een week naar Nederland geweest in verband met een sterfgeval in de familie. 
Er hing de hele tijd precies boven onze baai een grote donkergrijze wolk. Dus van een beetje zonnen kwam ook niks.
Hopelijk morgen wel. Want ik zat al uit te rekenen dat ik vandaag zo'n 3,5 uur onderweg geweest ben met taxi-spelen. Nog een geluk dat mijn auto weer helemaal klaar is!

Arjan heeft gister en vandaag, met mijn hulp, de presentatie voor morgen in elkaar gezet. Hij mag (moet) morgen beamen. Theo kan dan volgende week. Tot die jongens het goed kunnen help ik ze. Daarna kunnen we het met z'n drieën verdelen.

1 opmerking:

Stijnie zei

Ik kan er niks aan doen, maar als ik dit zie en lees krijg ik weer zo'n heimwee! Wat een heerlijke plek om te wonen. Misschien komt het ook wel door de kou en de winter die hier in aantocht is, brrr.
Geniet er van :)!