maandag 5 november 2012

auto terug van weggeweest

Had ik dat wel gezegd? Dat mijn auto bij de garage was? Al vanaf donderdagmiddag. Best lastig, met 1 auto. Maar vandaag konden we hem weer ophalen. Aan het eind van de middag dan wel. Ook best lastig, want de kleine mannen moesten toen naar judo. Het paste allemaal net.
Alleen denk je dan dat die bak gemaakt is. Het olielampje brandde steeds. Verder reed hij wel goed. Maar dat is toch een kleinigheidje waarvan ik dacht dat dat verholpen moest worden. Eerst konden ze het niet vinden, vrijdag. Kom hem maar weer ophalen. Nou nee, doe er eerst maar iets aan. Toen zeiden ze dat ze de injectoren (??), ik heb er geen verstand van, gingen vervangen. Dat duurde wel een hele dag. Zodat het maandagmiddag zou worden. Dan zijn wij ook aan het eind van onze creativiteit wat vervoer betreft.
De claxon moest ook gemaakt, zodat hij eindelijk goedgekeurd kon worden en afgemeld.
Komen we bij de garage, 5 uur..., staat de motorkap nog omhoog... is de claxon niet gemaakt! grr. Nee, eerst moesten de grote dingen gedaan worden. Je zou toch zeggen, als dat niet lukte, kunnen ze eerst die claxon doen. Dat is blijkbaar te simpel gedacht.
Hier hebben ze eerst de auto 2 dagen laten staan. Toen het aan de olie gegaan. En toen dat ongeveer klaar was..... was de tijd op. Tadaaaaa. Komt u nog maar eens terug.

Hoogste tijd om naar judo te gaan. Brandt het olielampje ook nog steeds.
Dan heb ik net zo'n gevoel als bij de tandarts. Ze zeggen van alles en je kunt er niks aan controleren, want daarvoor heb je er niet genoeg verstand van.
Goeie oude tijden toen zwager Kees onze auto in onderhoud had. En we hier nooit over na hoefden denken, omdat het altijd goed ging!! Kees, miss you...  Ingeborg, zouden jullie toch maar niet van het geld van de caravan een reisje Curaçao boeken??

Verder heb ik mij wel vermaakt, thuis. Altijd wel relaxed als ik de kinderen niet uit school hoef te halen. Dachten we dat we het geregeld hadden, bleek dat iemand voor Ard afspraken had gemaakt tussen de middag. Gelukkig wilde Wouter de kids wel hier naar toe brengen.

Vervolgens kwam Theo maar niet thuis. Ik ben echt niet zo gauw ongerust, maar toen Ard ook niet op kwam dagen op de tijd die hij gezegd had, kreeg ik visioenen van van alles wat er mis kan gaan. Je weet niet wat je dan allemaal kunt bedenken. Ard had zijn telefoon uit staan. Theo heeft hem standaard thuis liggen. Schiet ook niet op.
Toen was de middag al een stuk minder relaxed. Maar blijkbaar ben ik de enige die zich ongerust maakt.
Ard was al bij de garage geweest enzo. En Theo had op school doorgewerkt met een groepje voor een project. Heel fijn. Zou nog fijner zijn geweest als hij dat mij ook even liet weten!

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hé, Mariëtte, rustig ... al kan ik het me helemaal voorstellen. Alles zal reg kom! Maar heb je die auto nou al weer terug?
groetjes Anja

Mariëtte Koops zei

Haha, ja die auto heb ik meegenomen, gister. Maar nu moet-ie toch weer heen. Olielampje moet echt gemaakt worden... En de claxon ook!