maandag 26 november 2012

handig

Vanmorgen ben ik, samen met Rianne die toch geen school had, op zoek gegaan naar het kantoor van de rijbewijzen. Ze hadden mij verteld dat het aan de Santa Rosaweg zat. Een roze gebouw. En ja! Zomaar gevonden. Handig! Het stond er dan ook met koeieletters op. Nooit eerder gezien. Maar goed, ik moet eerst nog wel een doktersverklaring halen. Daarvoor moet ik ergens in Emmastad een formulier halen, die mijn huisarts dan weer in moet vullen, dan mag ik terugkomen. Nu was ik toch niet van plan om in een helemaal volle zaal te gaan zitten wachten tot ik aan de beurt was... Ik zie volgende week wel een keer, ga ik gelijk om half 8 als ze open gaan. Lijkt me een stuk handiger.
Op de heenweg hadden we mijn lekke autoband (was gister al gebeurd) laten maken bij mijn vaste bandenmannetje. Die band was zo geplakt. Hij wilde hem ook nog wel voor me in de auto leggen... Ik had gehoopt dat hij die band gelijk even zou verwisselen, maar die vlieger ging niet op.
Dus vanmiddag, na het eten, heb ik zelf de band verwisseld. Binnen een kwartier was ik klaar. Heel handig, vond ik zelf. Dat krijg je als je maar vaak genoeg moet oefenen. Dit was zeker de vierde band in anderhalf jaar. De volgende keer zal ik de timer zetten. Beetje uitdaging...


Theo en Arjan zijn na schooltijd, dat was al om 12 uur, met hun kunstmoeder meegegaan. Die waren dus mooi onder de pannen, tot aan Target.
Thijs was bij Kiet. En Ellen is met Rianne nog een poosje naar de baai gegaan. Het zonnetje scheen weer lekker. Daar moet je van genieten, natuurlijk.
Ard heeft op Target de kinderen verteld van de slavernij en alles wat daarmee te maken had. Beamer erbij, foto's van de film... De echte film is in elk geval niet geschikt voor kinderen, dat weten we al wel. Al zullen die van ons het wel willen zien, denk ik. Weet ik wel zeker.

http://www.flickr.com//photos/30678425@N02/sets/72157632104291939/show/

Zoals Ard al zei: ze hebben de stop er weer uit getrokken, het bad is weer leeg. Dus vanavond kon ik met een gerust hart door Saliña rijden om de jongens van judo te halen. Al lag er nog wel wat water langs de kant van de weg. Onze rooi is trouwens ook nog niet droog.

Geen opmerkingen: