zondag 25 november 2012

Awa seru


Dat is regen. Hopi veel! Sjonge jonge, blij toe dat we niet vaak van zulke dagen hebben. Toen we vanmorgen naar de kerk reden scheen de zon nog. Had ik mijn zonnebril nog nodig. Maar tijdens de kerkdienst werd het steeds donkerder buiten. Totdat het ineens heel hard ging waaien: alle losse blaadjes waaiden tussen de shutters door de kerk in. En toen begon het heel hard te regenen. En dat bleef het doen, heel hard regenen.


Na de kerkdienst viel het wel mee. Wij gingen koffiedrinken bij mensen van de kerk. Die ergens op een heuvel wonen. Erg leuk. Je keek uit over het Spaanse Water, tot aan de zee. Tot op een zeker moment er weer een enorme bui aan kwam en je nog net de bomen in de tuin kon zien. Wow, wat een water...
En fris dat het werd! Wel 26 graden... Geloof me, dan heb je het hier koud. Gelukkig had Ard al voorspeld dat het ging regenen vandaag, dus ik had al iets meer kleren aan.
Toen we naar huis gingen moesten we door Saliña. Althans, dat is normaal gesproken de kortste route. Bij Janwe twijfelde ik nog: (we waren met 2 auto's) of ik niet de route bovenlangs zou nemen. Minder kans om op een zondvloed te stuiten.


Toch Saliña gedaan. En ja: daar stond natuurlijk alles blank. Ik ben heel voorzichtig doorgereden, af en toe ging mijn accu-lampje branden, maar alles bleef het doen. Het water stond tot aan de onderkant van de auto. Dan heb je echt wel even buikpijn. Thijs en Ellen zitten dan ook zenuwachtig te doen. Ard raced overal doorheen met die Pick-up, hoog op de wielen en lekker zwaar op de weg.
Maar goed, we zijn veilig thuis gekomen, alwaar we de gevolgen van onze onvoorzichtigheid weg konden werken: ramen stonden open bij Arjan en Ellen, dus water naar binnen. Tja, dweilen dan maar.

 
 
 
De preek ging vanmorgen over Ruth. Vrijdag keek ik in de Tienerbijbel hoe het verhaal daar stond. Ellen vroeg spontaan of zij dan misschien mocht voorlezen in de kerk. Ik had het aan de dominee gevraagd, die vond het goed. Maar toen puntje bij paaltje kwam durfde ze toch niet, vanmorgen. Daarom heb ik het verhaal voorgelezen in de kerk.
Arjan heeft gebeamd. Ging op zich goed, alleen vlak voor de dienst bleek dat de schermen weer eens omgewisseld waren. Ik snap niet hoe dat kan, als je er niks aan hebt veranderd.
Het is goed gekomen, alleen hadden we toen nog niet de kleine dia's onder aan het scherm. Alleen wat je op de beamer zag, zagen wij ook voor ons. En dat is erg lastig! Na de dienst hebben we het samen voor elkaar gekregen om het weer normaal te hebben.
Zou het toch gekomen zijn van de voorpresentatie? Die liep trouwens goed.
Nog eens even checken bij anderen wat ze ervan vonden...

1 opmerking:

Petra zei

Nouou dat is wel hééél koud hoor 26 graden... maar dat zet je hier natuurlijk neer om de mensen in Nederland nog even te laten weten hoe heerlijk het daar eigenlijk is... Wel heel veel water ja! Daar zou ik ook niet zomaar doorheen durven rijden! en die éne foto vind ik de mooiste!!
Groetjes, Petra K.