donderdag 22 november 2012

weer eens geen internet

Ach ja, dit is Curaçao. Er gaat best wel eens het één en ander mis in de administratie. Dan denken ze dat je niet betaald hebt. Krijg je daar een brief over die er meer dan een week over doet om hier te komen. Vervolgens ben je 2 dagen later afgesloten. En duurt het 2 dagen voordat alles opgehelderd is...
Dit zijn zo van die irritante dingen. Volgens Ard z'n collega's is dit heel normaal. Blijkbaar heeft iedereen hier op zijn tijd last van.
Gistermiddag had Ellen bijna geen huiswerk. En het was erg mooi weer. Dus zijn we lekker om half 2 naar de baai gegaan. Om half 5 weer terug. Heerlijk.


We moesten wel op tijd eten, want 's avonds hadden we een gemeente-avond. Ellen vond het belachelijk dat we daar samen heen wilden. Maar dat deden we toch. Ja, zeg, ze lag al in bed toen we weg gingen. Lekker slapen, dan merk je er niks van.
Het was een pittige vergadering. Wel goed om de dingen eens hardop te zeggen. Uiteindelijk ging het allemaal best goed, ook al ben je het niet in alles met elkaar eens.

Vanmiddag belde Ard dat hij er aan kwam,  halverwege de middag. Ze hadden gebeld van de film. Zaten dringend verlegen om soldaten, of hij kon komen, ja, als de jongens ook mee konden komen.... hij kwam natuurlijk als een speer naar huis. Arjan was net thuis, Theo kwam er juist aan. Die ook allebei mee.


Op hetzelfde moment kwamen ook Rianne en Rosemarijn er aan. Zij hadden namelijk Theo het laatste stukje meegenomen in de auto. Die hadden gelijk zoiets van: mogen wij mee????
Tot Ellen haar grote teleurstelling mocht het. Zoiets laat je niet lopen....
Ondertussen zat ik net met mijn schoonzusje Petra aan de skype. Moest ik Ellen zien te troosten, de rest uitzwaaien. Thijs dacht: dit is mijn kans! Die zegt in alle hectiek: Ik ga naar de baai.
Ik zei: Dat waag je niet in je eentje.


Maar hij pikt zijn handdoek van het rekje.
Zegt, met zijn hoofd om de deur: Ik ben om 4 uur terug.
Nog steeds hangt Ellen naast me te jammeren. Probeer ik nog steeds een gesprek met Petra aan de gang te houden.
Dus ja, Thijs was weg.
Na het skype-gesprek dacht ik: Shit, Thijs is echt weggegaan.
Toch nog even gewacht. Met Ellen een paar sommen nagekeken.
En om 4 uur, klokslag, klost Thijs de porch weer op. Hij had even geholpen bij de bar. Nee, ze vonden het helemaal niet erg dat hij alleen gekomen was.
Daarna heeft hij Ellen nog geholpen met haar geld-sommen.

Ik had helemaal geen zin om voor ons drietjes rijst met kip-kerrie te gaan maken. Mooi bewaren voor morgen. Hebben we lekker een broodje kroket gegeten met noedelsoep. Kip-kerrie doen we morgen wel.

Om half 8 was Ard weer terug met de jongens. De dames gingen door naar de kerk. Oefenen voor zondag.
Ze hadden het erg leuk gehad. Rianne heeft zelfs nog met een musket geschoten. Dat doet maar! Haha.

Geen opmerkingen: