vrijdag 16 november 2012

update

Even een politieke update. Werd wel weer eens tijd. Vandaag is er een verklaring ondertekend. Het is me nog niet helemaal duidelijk wie wat getekend heeft. Naar het schijnt hebben de partijen PS, PAIS, PNP en 1 iemand van de PAR ondertekend dat ze moeite gaan doen om dichter bij elkaar te komen. Respect was een woord dat gevallen is. Lijkt me wel een belangrijke! Uiteindelijk zal er dan een regeerakkoord moeten komen. Maar dat zou wel een half jaar tot een jaar kunnen gaan duren. PS en PAR liggen nogal ver uit elkaar en schijnen altijd met elkaar overhoop te hebben gelegen. Wat ik de afgelopen anderhalf jaar uit de mond van Wiels heb gehoord was ook niet veel goeds... dus niet zo'n wonder. Maar nu doet de PAR wel heel erg moeilijk. Politiek blijft een vreemd spelletje.
Het meest hoopgevende is dat misschien de interim-regering wel blijft, voorlopig. Daar is niemand rouwig om. Je hoort nergens meer protesten!! Terwijl ze heel vergaande maatregelen aankondigen. Ze doen het op een manier dat iedereen inziet dat het niet anders kan. Er straalt ongelooflijk veel gezag vanaf. En iedereen heeft vertrouwen in hun manier van regeren. Zo kan het dus ook, zelfs hier.
Ik ben wel heel benieuwd naar het hele verhaal. Je hoort maar zo'n klein beetje. We hebben ook nog steeds geen radio, anders konden we eens zoeken op de papiamentstalige zenders.

Theo heeft in vliegende vaart een presentatie in elkaar gezet, vanmiddag. Het ging zo snel! Wow, ik wou dat ik dat kon. In 3 kwartier had hij ongeveer alles erin staan. Ongeveer... De afwerking zal minstens nog net zo veel tijd kosten.
Hoezo, vroeg hij. Het is toch klaar??
Dat dacht ik niet. Eén lied is nog niet compleet, een foto invoegen voor de laatste dia, tweede collecte invullen. Hier zie je de ADHD om de hoek komen. Heel snel kunnen werken, maar het afwerken blijft erbij zitten. Gelukkig heeft hij dan mij... haha. Pietje Precies voor de details. Het is nu heel verleidelijk voor mij om het af te maken. Maar ja, dan leert hij er niet van. Dus ik hou me in.

Morgen komt Sinterklaas aan. In Nederland en ook hier. Knap hoor, van die man. Die kan echt 9000 kilometer ver in een paar uurtjes doen. In elk geval is het hier groot feest. Met veel spektakel en muziek. Alleen ben ik bang dat wij dat niet mee kunnen beleven. Want mijn auto moet morgenochtend nog even naar de garage. Iets met de stuurbekrachtiging. Als je ook een keer gaat sukkelen met een auto blijf je bezig.

Geen opmerkingen: