vrijdag 2 november 2012

The day after

Geldt meer voor Ard dan voor mij. Maar goed, zo was het wel. Ard is bijna de hele dag nog druk geweest met afhandelen van de dingen van gisteren. Eigenlijk zijn we natuurlijk heel erg blij dat het zo goed afgelopen is. Zonder brand in school, zonder explosies, zonder slachtoffers.
Het bepaalt ons wel heel erg bij het feit dat er dus geoefend moet gaan worden.
Nu zijn alle acties en reacties geïnventariseerd. Bijvoorbeeld dat iemand gezegd had: Evacueren?? Maar dan kom ik niet meer door mijn lesstof heen!! Zeker de pubers hebben wel heel beeldende verhalen over leraren en leraressen. Nu kunnen we er om lachen. Maar hier wil je niet mee te maken hebben als er echt brand in de school was geweest, of een explosie vlakbij.
Thijs was vandaag nog erg in de ban van wat geweest had kunnen zijn. Hij slaapt er wel om, maar het zit hem nog wel hoog. Het kwam vandaag een paar keer boven. Ja maar...! Ik heb hem uit laten praten en zijn emoties laten uiten. Het zal vanzelf wel zakken. Nog 2 dagen voordat hij weer naar school mag.



Vanmiddag, tijdens een flinke bui, hebben Theo, Thijs en ik een spelletje Kolonisten gedaan. Theo heeft gewonnen, glansrijk. En ik erg verloren. Thijs zat er ergens tussenin. Best knap als je 7 bent. Theo vond dat ik hem teveel hielp, maar in het begin zat het Thijs niet erg mee. Dus wat doe je dan als moeder...
Wel erg leuk om met je jongste en je oudste zo'n spel te doen.

Vandaag heb ik ook 2 aanbiedingen van Marktplaats binnengehaald. Boeken voor de Dividivi. Goed gevoel!
Ellen nam vanmiddag al de uitslag van de Bolodag mee: ze hebben met elkaar 1304 gulden en een beetje opgehaald. O.a. voor boeken. Ha, ik kan nog meer uitzoeken! Wie helpt?
Vooral de series: Fantastische Feiten, Waanzinnig om te weten, Het Allesboek over... Die wil ik wel graag hebben.
Verder AVI-7 boeken en een beetje spannende boeken voor kinderen die al AVI-uit zijn. Langzamerhand krijg ik overzicht van wat we nog moeten hebben. Vooral voor de bovenbouw. Te veel kinderen zijn daar nog in een te laag niveau. Dus het zou mooi zijn als we die nog wat verder kunnen krijgen.



Mijn auto is nog bij de garage. Olielampje?? Geen idee waarom die brandt.
Ja, duhh, ik ook niet. Maar hij trekt wel lastig op, op een heuvel. En die zijn hier net iets te veel. Straks sta ik een keer stil halverwege de brug. Daar moet ik niet aan denken.

Geen opmerkingen: