zondag 4 november 2012

OEPS

Lees ik het verhaal van gisteren over, kom ik het stukje tegen dat ik de boeken en de pasjes was vergeten. Vandaag vergat ik mijn laptop met complete presentatie van de dienst... Beetje zaagsel in mijn hoofd, geloof ik. Tijd voor vakantie, ofzo. We waren al bij Post 5 van de Isla, dwz, over de helft van onze rit naar de kerk. Maar gezien het feit dat de beamer en mijn aandelen daarin onmisbaar zijn, moesten we echt terug naar huis. In de kerk waren ze al ongerust. Gelukkig zijn wij altijd erg op tijd, dus dan heb je tijd over. We waren 5 minuten te laat in de kerk. Met vereende krachten hebben we de boel aangesloten en in de tussentijd heeft de dominee een verhaal afgestoken over hoe de dienst in elkaar zat. Omdat we Avondmaal vierden, vanmorgen, en het een beetje anders dan anders ging was het zo ook goed. En begonnen we de dienst maar 10 minuten te laat. Dat is eigenlijk redelijk normaal hier (al proberen we week aan week om het beter te doen). Verder is het nooit mijn schuld...

Thijs had vanmiddag een feestje van een meisje uit zijn klas, bij het Verkeerspark. Hij vond het erg leuk, had allerlei verhalen en vragen over hoe het zit met verkeersborden en strepen op de weg. Ellen blijkt ook al veel opgestoken te hebben van de verkeerslessen op school. En dat terwijl ze hier dus nooit meer fietsen!

De tuin wordt ook steeds groener, tijd voor een flinke kwak Roundup.... maar de bomen worden steeds mooier, dit hs het verschil van 4 weken.....



De middagdiensten zijn erg fijn, momenteel. We behandelen de Nederlandse Geloofsbelijdenis. Het ligt ds. Folkers wel, interactief bezig zijn. Hij is echt een leraar. Ik leer heel veel over hoe de Bijbel is ontstaan, taal en taalontwikkeling. En nog veel meer...Eigenlijk is de tijd veel te kort, van half 5 tot half 6. Misschien dat ik nog wel eens een cursus ga doen in Kampen ofzo. Later...

toen was de kerk net klaar in 1975, ook soort kerkgeschiedenis.... 


Op NOS.nl staat inmiddels een leuk filmpje van de Amstel Curcacao Race-week, na 30 seconden zie je Arjan en Thijs op hun rug...  http://nos.nl/video/436750-.html
Morgen gaan we gewoon weer lekker aan de slag, school, judo en van alles meer. Straks lekker op tijd naar bed om fit te beginnen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Dat is inderdaad niet handig om te vergeten,.dat heb je dan nog, goed gedaan met 10 later.

Ik heb het filmpje gezien die was inderdaad leuk heb de jongens ook gespot met hun blonde koppies.:-) .

Succes weer met alles deze week.
Liefs klarieke