woensdag 28 november 2012

mierenfamilie opgeruimd

Toch maar goed dat ik nog even kritisch alle keukenkastjes nakeek. Doe ik niet elke keer voordat er gasten komen. Maar nu was ik er anderhalve week niet meer geweest. Dus trok ik de laden open, blijkt er een complete mierenfamilie onder te wonen. Hmm, niet echt fijn. Ze schrokken blijkbaar ook van mij. Want ze gingen ineens heel hard overal naartoe rennen. Ik heb snel de spuitbus uit ons huis gehaald en even flink in de rondte gespoten. Zo, klaar, alles dood. Daarna moet je wel alles grondig soppen... In elk geval is de keuken nu helemaal schoon. En de rest ook. Vanmiddag nog de ramen schoongemaakt. Ik ben er achter dat je dat het best met afwasmiddel kunt doen. Volgens mij zei mijn oma dat vroeger ook al... In Nederland deed ik het met spiritus, maar dat is hier lastig te krijgen. Afwasmiddel droogt mooi op, veel beter dan allesreiniger. Morgenmiddag nog dweilen. Als het daarna dan maar niet meer heel hard gaat regenen.


Ard heeft zijn auto nog niet terug. De garage had nog wat andere dingen bedacht. Beetje dubieus, dus Ard heeft eerst eens bij een collega van Motorvoertuigen informatie ingewonnen.
Nu moeten we nog gaan bedenken hoe we het morgen precies gaan doen. Eén auto, daar word je wel creatief van.

Arjan had een 8 terug van Papiaments, met een compliment van de juf. En een 6,3 voor Spaans. Heel mooi.
Theo is héél hard aan het werk gegaan. Die had voor 6 vakken of nog meer, huiswerk. Vooruitwerken, plannen is nog niet zijn sterkste kant. Maar goed, ik zal niet zeuren, hij is tenminste fanatiek aan het leren geweest.
Ellen had op school al zo hard gewerkt dat ze thuis geen huiswerk meer hoefde te doen. Kijk, dat is doorwerken! Ze had ook nog een 9,4 terug voor de overhoring van de vaste voorzetsels, waar ze eindeloos op heeft geoefend met Rianne.
En Thijs haalde eerst zijn oefenwoordjes te voorschijn, zei dat het voor volgende week was ofzo. Hij wist het eigenlijk niet. Na het eten zei hij dat het misschien ook wel voor morgen was. Ja, wat is het nou? Hij is toch maar aan het schrijven gegaan, ook al heeft hij er een gruwelijke hekel aan.

De vogeltjes, uit het nestje net onder de dakpannen van het appartement, zijn uitgevlogen. Dat is mooi, dan kunnen de laatste plaatjes tegen de muur geschroefd. Ard wilde ze niet opjagen met zijn geboor en geschroef, dus het wachten was op het uitvliegen. Met een beetje geluk kan het dan klaar zijn voordat vrijdagmiddag onze nieuwe gasten komen.


Vanavond hadden we weer Bijbelstudie. We hebben met elkaar gesproken over dat Jezus de Goede Herder is. Wat merk je daarvan in je leven? 2 stagiaires vertelden dat zij allebei ervaren hadden dat Jezus het zo geleid had dat ze andere christenen mochten ontmoeten toen ze hier op Curaçao kwamen, dat ze meegenomen werden naar de kerk, dat ze daar op een fijne manier opgevangen werden. Mooi om te horen! En daaraan zie je ook maar weer dat wij als gemeente belangrijk zijn voor jongeren die alleen hierheen komen.

Geen opmerkingen: