maandag 27 januari 2014

het was weer maandag....

Meestal een dag die heel snel gaat. Want er moet zoveel gebeuren. Zo ook vandaag. Vanmorgen heb ik gewerkt. Tot mijn grote verbazing kreeg ik een patiënt die echt niet geprikt durfde te worden. Van kinderen ben ik dit wel gewend. Desnoods in de houtgreep en dan lukt het uiteindelijk wel. Maar dat krijg je niet voor elkaar met iemand die een stukje langer is en een beetje zwaarder dan jezelf. Dan moet je toch echt een beetje medewerking hebben van de patiënt en dat zat er niet in. Op een gegeven moment dacht ik dat het niet meer zou lukken. Maar met enorme overredingskracht van 2 collega's en de zus van de patiënt is het tenslotte toch gelukt. Toen waren we wel 3 kwartier verder...

Door zulke geintjes duurt de ochtend helemaal kort. Het was na half 1 dat ik wegging en dus stonden Ellen en Thijs en Kiet allang op mij te wachten bij Ellen haar school. Toen moesten we eerst ook nog wat boodschappen halen en vervolgens eten koken. Gelukkig wilde Ellen de pudding wel maken, dat scheelde. Al met al zaten we om 2 uur aan tafel en nog geen 10 minuten later kwamen Theo en Arjan thuis. Die konden ook zo aanschuiven.
Met rapporten! Er zijn wat kleine puntjes... maar eigenlijk zien die rapporten er best goed uit. Als het zo blijft, dan komt het wel goed met die 2 voor dit jaar.

Na het eten en de afwas, alweer met Ellen, moest er nog het een en ander opgeruimd worden, even thee gezet en ach, dan is het ook zo weer tijd om naar judo te gaan. Waar ik dan zo'n 5 kwartier zit te lezen. Voelt altijd een beetje nutteloos, maar er is niks anders te doen.

Ard zag net op fb dat "Tula" al op DVD is verschenen! Eens zien hoe we die hier kunnen krijgen. Ik wil hem graag nog wel eens zien.

Geen opmerkingen: