donderdag 30 januari 2014

Help

O nee, hulp. Wat was ik blij dat Maria kwam, vanmorgen. Tot het laatste moment was ik bang dat ze nog af zou bellen, maar nee. En ze was amper binnen de deur of ze vroeg al waar ze zich even om kon kleden. Zodat ze fris en fruitig aan het werk ging. Ik had haar al wel voorbereid op een hoop shushi (troep) vanwege de rooi.
Uiteindelijk heeft ze niet alles kunnen doen wat ze van plan was. Wat mij niet echt verbaasde, want ze was wel heel ambitieus.
Zelf kon ik dus de wassen ophangen, opvouwen, even in de tuin onkruid plukken. Onze kast uitsoppen. Wat ook wel heel noodzakelijk was, want ik zag al schimmelplekjes op de planken en op sommige kleerhangers. Dat heb ik in Nederland nog nooit gezien, maar hier moet je er echt verdacht op zijn.
Om kwart voor 12 wilde ik echt weg, Thijs moest opgehaald worden. Maar anders was Maria nog door gegaan, denk ik. Nu mocht ik haar afzetten, vooraan bij de weg. Vanmiddag ging ze dan weer ergens anders aan het werk. Zo verdient zij de kost.

Vanmiddag heb ik zelf nog even de koelkast uitgesopt. Hij was zo mooi leeg... Daarna heb ik boodschappen gedaan, nu is hij weer vol. Heel praktisch.

Verder heb ik Ellen haar verband eraf gehaald en de wond geïnspecteerd. Het ziet er netjes uit. Ik was zelf verbaasd dat die steristrips er zo goed om gekomen zijn. Eigenlijk was ik bang dat het niet mooi naar elkaar toe was gedaan, maar dat viel erg mee. Ik ben er heel tevreden mee. Ellen ook, trouwens. We hebben er weer een nieuw verbandje om gedaan, want het is nog veel te gevoelig. Na het weekend gaan we het proberen met alleen een pleister.
netjes, toch?

even de rest van de hand schoonmaken...

Thijs had ook al een lelijke plek op zijn enkel. Dat was afgelopen weekend gebeurd tijdens het skaten. Hij gaat al een paar dagen met slippers naar school, want die korst zit precies bij de rand van zijn schoen. Maar nu had hij vandaag zijn voet gestoten en was het helemaal open gegaan. Allemaal bloed... Vanavond was het nog vochtig. Morgen maar een pleister erop. Hij vond het wel een reden om niet naar school te gaan, maar dat was ik niet met hem eens. Helaas. Dus we gaan morgen allemaal aan het werk en naar school.

Geen opmerkingen: