donderdag 9 januari 2014

Veel geleerd...

De afgelopen dagen ben ik veel bezig geweest om mijn nieuwe laptop te updaten met mijn eigen bestanden. Niet dat dat lukte... Eerst via wetransfer. Duurt natuurlijk eindeloos voordat hij alle bestanden geladen heeft. En dan blijkt na een nacht dat er niks overgekomen is. Er staan een paar mappen op, die zijn leeg. Schiet niet zo hard op.
Dan proberen via de USB. Eerst maar eens alle bestanden bij langs, weggooien wat ik niet meer nodig heb. Scheelt weer met overzetten.
Met dit alles was ik ook een hele avond zoet. Wil ik het met stickje op de laptop zetten: blijken de meeste bestanden beschadigd, zodat het niet gaat lukken. Grrr. En kon ik zelfs de mappen niet meer van het stickje halen. De losse bestanden kon ik wel wegdoen.
Zat ik nog even te kijken wat er nog meer op de nieuwe laptop stond, vond ik een Welcome Center. Hé, wat is dat? Even aanklikken.... Zie ik staan: bestanden overzetten van je oude laptop naar je nieuwe laptop. Dat was precies wat ik nodig had!
Zo hebben beide laptops de hele morgen staan rammelen om alles over te zetten. Met het programma: Windows Easy Transfer. More easy dan wetransfer.

Het enige puntje was dat ik de naam op moest geven van mijn account en dat hij die niet pakte om één of andere duistere reden. Maar ik kon een nieuwe naam opgeven met code. Zo gezegd zo gedaan.
Alleen gingen toen de bestanden natuurlijk niet naar de map: Documenten.
Help. Hoe kom ik er nu bij??
Gelukkig kwamen toen net Theo en Arjan thuis. En Arjan kon mij wel vertellen wat ik moest doen. Bleek dat ik nu 2 accounts heb... ja, dat krijg je ervan.
Ook de USB heeft Arjan weer leeg gekregen. Verder heeft Thijs een eigen account op mijn oude laptop gekregen. Mag hij mee doen wat hij wil. Al heb ik hem gewaarschuwd om niet te veel te downloaden. Want daar wordt de laptop sowieso heel traag van.
Zo heb ik dus afgelopen dagen veel geleerd. Met Office en alle beamteambestanden kan ik weer vooruit. De preek en de liturgie heb ik al binnen...

Gistermiddag bleek dat de leguaan nog steeds op Arjan zijn kamer bivakkeerde. Onder de kast. Ellen wilde wat papier pakken van Arjan zijn kamer, maar kwam heel hard terugrennen. Hij keek mij met zijn ogen aan, vanonder de kast, zei ze rillend... Dus toen Theo en Arjan thuis kwamen van school heb ik ze meteen aan het werk gestuurd. Straks zou hij nog dood gaan onder de kast, wat een stank zal dat geven. Het is gelukt, alleen weet ik niet waar ze hem gebracht hebben.

Mijn vakantiedagen zijn aangevraagd. Nu afwachten wat er van gehonoreerd wordt.

De kerstboom is afgetakeld. De vogeltjes vonden het blijkbaar toch ietsje te druk. Ze hebben 2 eitjes gelegd en toen was het afgelopen. Hadden we aan tafel nog even een discussie of vogeleitjes altijd bevrucht zijn, ja of nee. Ja, maar niet bebroed. Toen mepte Theo per ongeluk tegen de eitjes en konden we zelf zien dat er alleen vocht uit kwam. Lekker lomp. En dat allemaal naast de zelfgebakken pizza...


Geen opmerkingen: