vrijdag 10 januari 2014

Helder ogenblik...

Was ik toch met de presentatie voor zondag bezig... Ik gelukkig dat het allemaal werkt! Kreeg ik ineens een helder ogenblik: als ik nu bij Start, zoeken, het liednummer invoer... En, wonder boven wonder, het werkte: ik kreeg netjes de presentatie met het juiste nummer.
Voel me alleen een beetje knullig dat ik dit niet eerder heb bedacht. Ik zocht altijd op internet. Maar dit gaat stukken sneller.
Al doende leert men, dat blijkt maar weer.

Vanmorgen was het druk op mijn werk. Moet natuurlijk ook, anders hebben we geen recht van bestaan. Toch is het een tikkeltje irritant dat het altijd juist aan het eind van de ochtend, als je bijna naar huis wilt, nog van alles krijgt wat uitgezocht moet worden.
Het goede nieuws vanmorgen was dat er verbouwd gaat worden. We krijgen 4 prikplekken. En een heuse koffiekamer! Binnen een half jaar moet het klaar zijn. Joepie!! Het gaat super mooi worden.

Theo kwam helemaal in de gloria thuis. Zijn leraar had hem verzekerd dat hij een voldoende had voor Papiamentu luistertoets. Hij vreesde voor een 3... De toets was nog niet helemaal nagekeken, maar nu al had hij ongeveer voldoende punten voor een voldoende. Wow, goed gedaan, Theo!
En Arjan is druk bezig geweest met zijn knikkerbaan voor de sciende-fair op school, morgen. Met z'n drieën zijn ze er weken zoet mee geweest. Het wordt door een echte jury beoordeeld. Eerst had Arjan er niet zo'n zin in, want er was van bovenaf bepaald wat het ontwerp moest zijn. Maar uiteindelijk heeft hij er wel lol in gekregen. Scheelt ook dat hij het samen met een vriend mocht maken. Er zitten heel wat uurtjes werk in van de jongens.

Samen met Thijs heb ik zijn boekenkast gesopt. Zucht, steun. Moeten echt al die boeken eruit??
Ja, hoe wil je het anders schoon krijgen. Het is gelukt, alles weer fris en schoon en de peuter- en kleuterboeken kunnen naar zolder.

Ellen heeft het druk gehad met Papiamentu. Ook al. Volgende week een toets, ze is nu vast aan het leren. Aangezien ze vandaag een onvoldoende terugkreeg...
We hebben samen afgesproken dat we volgende week vrijdag (dan ben ik vrij, want ik werk komende dinsdag) gaan naaien. 's Morgens de vervelende verstelklusjes, 's middags eens zien of we iets voor haar in elkaar kunnen knutselen.

Geen opmerkingen: