dinsdag 14 januari 2014

Gek!

Heel gek. Ik dacht toch echt dat ik gisteren ook mijn blog op fb had gezet. Maar zie hem nergens terug. Of ik ben ernstig vergeetachtig, dat kan ook.
Verder kunnen we hier beter de achterdeur openhouden en de voordeur dicht, ik heb de indruk dat er meer muggen (neefjes...) via de voordeur komen dan door de achterdeur. Ik zit op de bank en op mijn benen verschijnen allemaal rode plekken. Het wolkt hier van de muggen. Wat een ergernis.
Met de gewone muggen, voor de rest van Nederland: vliegen!, gaat het ietsje beter. Als we zitten te eten dan hoeven we niet meer voortdurend met een hand over ons bord te waaien om de vliegen op afstand te houden. Selikor is hard bezig om het afval te bedekken. Máár, zeggen ze, het komt niet door hun, doordat zij anderhalve maand het afval niet konden bedekken. Iedereen kan er schuld aan hebben, maar zij niet. Lekker je kop in het zand steken. Tussen het afval.
Jullie zien, het is hier niet altijd rozegeur en maneschijn.
Gister heeft ook de wasmachine het begeven. Althans, hij draait niet meer. Hopelijk kan een monteur er nog iets mee beginnen. Morgenmiddag komt hij langs. Inmiddels ligt er een berg wasgoed. En hangen er een stuk of wat schoolpolo's aan een wasrekje met de fan erop gericht. Anders hebben er 3 kinderen morgen geen schone en droge polo... Zeker geen rozegeur!

Arjan kwam vandaag blij thuis met een 9,8 voor wiskunde en een 9,1 voor NASK. Hopi great. Zou ook leuk zijn als hij eens zo'n cijfer haalde voor Spaans. Maar ja, je kunt niet alles hebben...
Theo had een goede toets gemaakt voor Nederlands. Voorbereiding voor het examen.

En de laatste les Papiamentu gehad. We hebben een hoop lol gehad. En we hebben met elkaar geconstateerd dat we veel geleerd hebben. Welke constatering we in het Papiamentu konden doen. Donderdagavond hebben we een afscheidsdrankje. Nu maar hard verder oefenen op mijn patiënten.


1 opmerking:

Sandra Boerboom zei

Hallo Mariette, ik volg je blog al een tijdje. Ik had een paar vraagjes over blue Bay. Ik heb je vak Facebook een berichtje gestuurd. Groetjes Sandra