zaterdag 25 januari 2014

Uitgeslapen

Echt ongestoord uitgeslapen! Dat is lang geleden. Om kwart voor 10 werd ik wakker. Toen heb ik nog even lekker liggen dommelen, en tegen 10 uur ben ik er uitgegaan. Theo en Thijs hingen voor de televisie. Thijs wilde "de Erfenis" kijken. Theo vindt die serie geweldig, maar dat is natuurlijk geen genre voor Thijs. Het duurde dan ook niet lang, toen ik in de kamer kwam zaten ze de Kameleon te kijken. Past wat beter bij Thijs. De boeken van de Kameleon vindt hij ook zo mooi. Jammer dat we er niet meer van hebben. Dat wil zeggen, we hebben 2 trilogiën en 2 losse delen en die heeft hij allemaal gelezen.
Qua lezen is hij op dit moment in de ban van Dolfi en Wolfi, we hadden 3 delen uit de bieb, die heeft hij in goed 2 weken uitgelezen.
dit was gisteravond,  vrijdagavond filmavond in huize Vreugdenhil, met softdrink en chips...

Na het ontbijt, een lekker bolletje met kaas, en een check van mail en fb, realiseerde ik me dat het wel tijd werd om het appartement een goeie beurt te geven, aangezien we maandagmorgen al weer nieuwe gasten krijgen. Normaal gesproken komen mensen vanuit Nederland (meestal) en KLM en Arke komen ergens in de middag aan. Maar als we gasten van Bonaire krijgen, dan kan het wel anders gaan. Die kunnen natuurlijk ook goed 's morgens aankomen, zoals maandag dus.
In elk geval is het appartement weer schoon en netjes.
Is ook ons huis gezogen en gedweild, met behulp van Arjan! Heeft Theo in de tuin zijn krachten beproefd. In het zweet zijns aanziens... Trouwens, ik heb ook nog even in een snel momentje een paar palmpjes uit de grond getrokken en naast het hek geplant. Nu zijn ze nog klein, maar met een beetje regen of kraanwater groeien ze snel op. En hebben we straks het uitzicht op iets groens naast ons. Deze palmpjes komen overal vanzelf op, mooier kan niet. Ze doen het prima, ook met minder water. Daar moet je dus van genieten.

Arjan en Thijs hebben samen de auto van de kerk gesopt. Dat moest ook nog gebeuren voor maandag. Wat een lol met z'n tweeën, Thijs dreef van het water. Ik vond dat iets minder leuk, aangezien ik nog steeds geen wasmachine heb.


kleren over het hekje om te laten drogen...

Kirsten kwam ook nog aanwaaien. Die heeft lekker genoten van het strand en de zon. Het was heerlijk weer vandaag, dus dan word je ook wel rood als je niet in de zon ligt. Vanavond was zelfs de binnenkant van haar hand rood, maar dat had Theo op zijn geweten. Hij had een pit aangedaan met het handvat van een pan er nog boven. Kirsten pakte de pan. Au, dat deed pijn!
We hebben lekker pannenkoeken gegeten. Appel met rozijnen, spek, ananas. Het smaakte goed, Theo zei dat ik wel een pannenkoekenrestaurant kon beginnen. Dat ben ik niet van plan, maar bedankt voor het compliment.

Nu nog even slapen, morgen vroeg op om Theo weg te brengen voor zijn "walk for the roses". En dan genieten van een rustdag! Aan het eind van de dag komen dan alle leden van mijn gezin weer terug... Ku Dios ke.

Geen opmerkingen: