vrijdag 24 januari 2014

Genieten op Bonaire

Te zien aan de foto's van Rianne, genieten Ellen en zij lekker. Ze waren vandaag naar 1000 steps geweest. Weet Ellen eindelijk wat dat is: een lange trap, die heel zwaar voelt als je met je duikspullen naar boven moet zeulen. Ze hadden er geen schildpadden gezien. Jammer, want die zijn daar wel vaak. Voor de rest had Ellen gepuzzeld, gespeeld met de hond. Gingen ze vanavond nog een ijsje eten in de stad... Ja, dat klinkt wel heel gezellig. Veel plezier samen, meiden!


Ik had het druk vanochtend. Dat gebeurt bijna nooit op vrijdag op de prikpost. Maar ja, je hebt van die uitzonderingen. Het gekke is dat ik in Zeewolde op normale ochtenden zo'n 40 patiënten prikte. Als ik dat nu zou hebben, zou ik helemaal stapeldol worden. Ik zit dus nog steeds te bedenken wat er hier nu zo anders geregeld is, dat ik veel minder patiënten prik en het toch druk heb. Het zal toch zitten in de administratie: veel meer schrijven, kopiëren, faxen. Eigenlijk moet ik het werk van de mensen in het ziekenhuis in Harderwijk erbij op tellen, want dat doe ik nu erbij.
Toen was er van de week, met de stroom-toestanden ook nog een apparaat kapot gegaan. Dat risico loop je hier toch al meer. Alle apparaten hebben te lijden onder stroom-uitval, vooral doordat daarna vaak de stroom met een grote klap terugkomt. Daarom moet je je laptop ed ook van de stroom afhalen als je stroomuitval hebt. Ja, ik heb veel geleerd in de afgelopen 3 jaar. Doordat ons apparaat stuk was, moesten we een behoorlijk aantal bepalingen uitbesteden. Dus, dat betekent: schrijven, kopiëren, checken, filen... Ach, hoe dan ook hebben we het gezellig gehouden. Het kan niet altijd voor de wind gaan.
Ik was dus wel laat weg. Maar Arjan was op tijd vrij, die nam Thijs mee in de bus. Toch fijn, zo'n grote broer. En ik heb ze in Otrobanda opgepikt. Hoefden ze het laatste stuk niet met de bus. Theo was er toen ook bij, tot mijn verrassing. Ze hadden de leraar Godsdienst lief aangekeken en die had hun een uur eerder les gegeven. Wat een mazzel.

Vanavond aten we lasagnette. Arjan mocht de afgelopen week zeggen wat we zouden eten. Dat varieerde van rode kool tot rijst met kip-kerrie tot lasagnette en nog wat andere gerechten. Hij blij, wij blij. Waarop Ellen en Theo natuurlijk gauw hun plekje inpikten. Komende week eten we van Ellen, de week erna van Theo. Daarna mag Thijs zijn lijstje geven. De enige restrictie die ik heb gegeven is: door de week geen PPP (Pizza, Pannekoeken of Patat). Dus morgen eten we pannenkoeken... dan doen we lekker gevulde pannenkoeken, met spek, appel en rozijnen, ananas, en wat we verder nog lekker vinden. Kan mooi, als we toch maar met z'n drieën zijn. Halverwege de middag gaat Thijs met Kiet mee, logeren bij opa en oma op Coral Estate.

Ik heb net nog even de laatste aflevering gekeken van Wie is de Mol. Kon ook mooi, Ard was er toch niet. Niemand die op me zit te wachten. Alleen nu duurt het wel lang tot volgende week donderdag... Het is weer een leuke serie!
Daarna de ppt gemaakt voor zondag. Altijd een lekker gevoel als dat op vrijdag al af is. Dan zit ik mijn best te doen om het goed te maken, geen verkeerde nummers enzo.... En op zondagmorgen zit ik toch weer te bibberen of het wel goed is. Stel je voor dat... Niet dat het altijd perfect is, maar meestal klopt het wel aardig.

Geen opmerkingen: