woensdag 15 januari 2014

Einde AVI

Alhoewel ik er aan twijfel of men in Nederland nog wel weet wat AVI is.... wij hebben hier een heuglijk moment bereikt: onze kinderen kunnen allemaal goed lezen. Ook Ellen heeft vandaag het hoogste niveau bereikt: AVI-uit. En dat terwijl ze 2,5 jaar geleden, toen we hier aankwamen, nog in AVI 2 zat. Het ging met sprongen, maar wel vooruit. We zijn trots op je, Ellen!
Arjan had vandaag een 9,9 terug van Techniek. Ik hoop dat we ook de onvoldoendes horen, maar volgens mij gaat het super goed! Je vraagt je wel af wat er dan fout was, voor 0,1 punt. Misschien dat Arjan daar nog eens antwoord op kan geven.

Vanmiddag kwam de wasmachine man. Het ging weer op zijn Curaçaos, dat wel. Hij had tegen Ard gezegd dat hij om half 2 er zou zijn. Dus moest ik snel naar huis, vanaf de Dividivi, met Ellen en Thijs. Anders hadden we gelijk een ijsje gehaald voor Ellen haar succes. Nu zijn we even bij de wasserette aan gegaan om 2 grote zakken was te brengen.
Vervolgens kwam hij niet opdagen. Altijd hetzelfde...
Ard belde er achteraan. Om half 4 beloofde hij dat hij er om 4 uur zou zijn. Om half 5 was hij er. 
Hij kwam gelijk met een steekkarretje. 2 jongens erbij, kennelijk zijn zoons. Ze laadden de wasmachine op het karretje en het ging, hup, in hun busje.
Toen dacht ik: En nu vragen, anders kunnen ze wel verdwijnen met wasmachine en al, zonder dat ik weet waar ze gebleven zijn en wat de bedoeling is.
Dus heb ik netjes in het Papiamentu gevraagd of de señor naar de machine ging kijken.
Waarop de vrouw, die in het busje was blijven zitten, vertelde dat de 'meneer' inderdaad ernaar ging kijken en dan zou bellen wat er aan mankeerde en wat het zou gaan kosten.
Wat fijn dat ik met goed gevolg de cursussen bij Hellen heb gevolgd en nu prima een gesprek in het Papiamentu kon doen. Simpel gesprek, dat wel, maar toch. Voelt beter dan dat we in moeizaam Nederlands zouden proberen om elkaar te begrijpen.
Even goed zitten we nu zonder wasmachine en dat is niet handig. Al kreeg ik vanavond al de eerste aanbieding om een was te mogen draaien: morgenavond bij Henriët, in Julianadorp.
Dus allemaal vroeg douchen, dan hebben we zo veel mogelijk weer schoon :)

Vanavond hadden we weer een gemeente avond over kringen. Binnenkort gaan we dan echt beginnen. We zijn allemaal vol goede moed. Fijne avond gehad. 
Tegelijk met onze vergadering had de Papiamentstalige gemeente een Bijbelcursus. Het zaaltje waar ze die houden zat mudvol. Wat een zegen om te zien dat de Heer werkt!

Geen opmerkingen: