donderdag 16 januari 2014

Lekker begin...

Het was bijna klokslag half 7 toen PATSBOEM de stroom uitviel. En toen was het nog niet licht. Alle lampen in één keer uit. Alarmen slaan dan op hol. Niet bij ons, wel ergens in de buurt. De kinderen zaten al in de auto, klaar om te vertrekken. En ook Ard had niets beters meer te doen dan in te stappen en weg te rijden.
Daar zat ik dan, in het donker. Gelukkig komt hier vrij snel de zon op. Tot die tijd heb ik zitten lezen met een zaklamp aan. Kopje thee erbij... En die stilte!

Verder heb ik nog wel het één en ander gedaan, vanochtend. Wel relaxed, eigenlijk, zonder dat er was te doen was. Het enige wat ik er vandaag aan gedaan heb is de hele bult die van de wasserette kwam opvouwen. Sorry, zo pietluttig ben ik dan wel dat ik het op mijn eigen manier opgevouwen in de kast wil hebben liggen...

Met Ellen en Thijs ben ik de stad in geweest, vanmiddag. Stof gekocht voor Ellen. En een ijsje gegeten. De beloning voor het halen van haar AVI-uit.
Kwamen we thuis, werd Ellen gebeld door haar vriendin of ze morgen mee gaat naar de film. Tja, we hadden afgesproken om te gaan naaien.
Al weer zo'n dilemma voor Ellen, het is toch wat. Ik moest er wel even tegen praten, maar uiteindelijk ging ze er wel mee akkoord dat ze thuis blijft om te leren naaien. Ja zeg, hebben we net een uur in de stad zoet gebracht, omdat die winkel tussen de middag dicht was... Niet handig! En we hebben echt 2 leuke stofjes gekocht. Knalrose, staat altijd leuk bij Ellen haar blonde  haar en haar bruine velletje.

Ik was, voor de verandering, eens creatief geweest met koken. Rijst, gehakt, chinese kool en allerlei kruiden. Een lekker prakkie, al kon niet iedereen het waarderen. Arjan zat te kokhalzen aan tafel, maar Thijs daarentegen (onze moeilijkste eter!) at met smaak en grote vaart zijn bord leeg. Niet te geloven.
Pluspuntje voor Arjan is dan wel dat hij toch zijn bord leeg heeft gegeten! Je zal ook maar 2 dagen niet op de laptop mogen.... En zo leer je het wel.

Vanavond hadden we een gezellige afsluiting van onze Papiamentu lessen. Er waren niet zoveel mensen, maar het was wel erg gezellig. Leuke gesprekken gehad. Tips gehad voor op Bandabou... lekker eten enzo!

Geen opmerkingen: