woensdag 7 augustus 2013

andersoortige klussen...

Het werd eindelijk tijd om de bananen van de plant te halen. Ze kleuren al mooi naar geel, verder rijpen ze wel in huis. Dus aan het eind van de middag heeft Ard met Theo de tros bananen eraf gesneden. En daarna de plant omgezaagd. Nu staan er 2 middelgrote planten, 1 kleinere en 1 mini. Zien of die komend jaar weer vrucht gaan dragen...


mmmm, bananensmoothie!




En ik heb vanavond een boel naai-klussen weggewerkt. Het moest ook wel, voor een deel, want de emblemen van de Dividivischool moesten nog op Ellen haar nieuwe polo's. Dat is weer gelukt.


Theo heeft mooie randjes gekregen op zijn onderbroeken (haha). Mijn naaimachine heeft een goeie steek voor rekbare stof. En ik had er nog wit garen op. Vroeg ik aan Theo of hij dat een probleem vond. Nee, hoor, dat ziet niemand.... als het goed is, zei hij. Zodoende.

Verder lag er nog een broek van Ellen waar een naadje los zat, al vanuit de winkel. En Thijs was uit zijn broek gescheurd, dus die naad moest ook onder de machine door. Nog een knooplint van een jurk van Ellen was bijna losgescheurd, die zit weer vast. Verder nog een mouwrandje van een gekregen shirtje wat los was geraakt.
Toch een lekker gevoel als dat allemaal weer klaar is!
Nu alleen nog elastiek zien te krijgen in 2 shorts van Thijs. De maat is goed qua lengte, maar veel te wijd van boven.

En dan gaan ze morgen weer naar school. Thijs zei al: Ik vind het niet erg om naar school te gaan, maar wel dat ik die nieuwe schoenen aan moet.

Hij heeft zo'n verschrikkelijke hekel aan nieuwe schoenen, ze zitten eerst altijd veel te strak. Zegt hij.
Dus zei ik tegen hem: Wees maar blij dat je niet in Nederland woont, dan moest je altijd zulke schoenen aan.
Theo gaf me gelijk. Dan kom je uit school, doe je je schoenen uit en dan loop je op sokken!
Thijs keek ons aan: Waar hebben jullie het over?? Hoe snel vergeet je die dingen?

Geen opmerkingen: