donderdag 22 augustus 2013

oudejaarsavond

Vanmiddag cakes gebakken. Kan ik morgen trakteren op mijn werk. Eerst op Muizenberg, hebben die dames daar mazzel...
En later op de ochtend in het ziekenhuis. Ben wel benieuwd wat ze er van zeggen, want de 2 collega's die in de afgelopen maanden jarig waren hadden een complete maaltijd gemaakt voor alle collega's. Dat gaat me toch een beetje te ver. Daarbij, tegen die Antilliaanse en Surinaamse kookkunsten kan ik toch niet op. Dus het is een Hollandse cake geworden met een Amerikaanse topping. Ook lekker.

Vanmorgen ben ik nog naar Centrum Jeugd en Gezin geweest. Ik had weer een paar zakken kleren gekregen. Zijn ze daar altijd heel blij mee. Gelijk daarna naar de Albert Heijn. Want ja, ik moest nog steeds cakemeel hebben zonder beestjes. Dat is gelukt..
Er staat buiten altijd een kraampje met haring. Thijs en Ellen vroegen er laatst al om. Vandaag vond ik het een mooie dag om een broodje haring voor ze mee te nemen. Ze vonden het allebei heerlijk! Compleet met uitjes. O, wat rook het lekker in de auto.

En vanavond was er een info-avond bij Thijs op school. Arme Anja, moest ze op haar verjaardag nog op komen draven.
Overigens was het een heel gezellige avond. Toch leuk als je de meeste ouders kent uit de klas van je kind. Na 2 jaar lukt dat best. Mee doordat er niet meer gehusseld is vanaf groep 3. De juf is ook erg enthousiast over de klas. Het is een gezellige klas, met een goede werkhouding. Ze durft rustig even weg te gaan om iets te kopiëren, als ze terug komt zitten de kinderen nog keurig te werken.
Ik merk het ook aan Thijs. Hij zit goed in zijn vel. Praat thuis enthousiast over school, klas, werk en vriendjes. Dat is wel eens anders geweest.

Ard is nog naar de kerkenraad. Tja, veel werk aan de winkel.
Gelukkig hangen de vlaggetjes nog. Alleen zijn alle ballonnen kapot. Die leven hier nooit lang in de zon en de wind. Of ze knappen binnen de kortste keren of ze lopen leeg. Maar goed, we kunnen morgen weer een feestje vieren.

En dan nog de foto's van dinsdag:
Ellen leert de woordjes Papiamentu (maar nu op de computer in wrts!)

daar gaan de jongens, rondje hardlopen

goed kijken: Theo (rood-wit) heeft al een voorsprong...

Geen opmerkingen: