vrijdag 9 augustus 2013

Lieverdjes

Aangezien ik aan het werk was in het ziekenhuis, Ard op kantoor, Ellen en Thijs op school zaten, was het werk thuis voor Theo en Arjan. Ze hadden uitgebreide instructies voor het ramen wassen. Alleen regende het een groot deel van de ochtend op Blue Bay. Trouwens, te zien aan sommige foto's op FB regende het ook op anderen plaatsen op Curaçao.
Hadden die lieverdjes dus al wel de was opgehangen en toen het ging regenen, weer snel afgehaald (meeste was al droog). En de afwas gedaan. Dit geheel spontaan. Na 6 weken thuis rondhangen was dit dus al wel blijven hangen...
Toen ik even pauze had heb ik naar huis gebeld en de opdracht een beetje gewijzigd: ga dan maar stofzuigen. Ai, dat was niet echt de bedoeling. Even goed hebben ze het wel gedaan.



Al is het officieel om 12 uur tijd voor mij om te gaan, dat lukt bijna nooit. Ook vandaag kwam er nog van alles op het laatste moment, zodat het bijna half 1 was dat ik wegreed. Snel snel. Precies op tijd bij de Dividivi: Ard had net Ellen opgehaald uit haar klas. Konden wij mooi even boodschappen doen bij de Albert Heijn. Lekkere saucijzebroodjes meegenomen... Voor de kinderen, want ik ben net 5 kilo kwijt en wil dat graag zo houden!

 
Omdat de jongens thuis al het één en ander hadden gedaan schoot het mooi op. Alhoewel, als ik dan boodschappen heb gedaan, opgeruimd, eten klaar gemaakt en we het opgegeten hebben.... is het natuurlijk al wel 2 uur geweest! Dan nog dweilen, was afhalen, opvouwen, opruimen. Nog meer opruimen. en is de middag weer voorbij. O ja, en dan vergeet ik nog dat ik Ellen moest helpen met rekenen. Deze juf houdt wel van doorwerken. En ik weet wel weer waarom ik géén juf ben geworden. Allemensen, wat moet je daar een geduld voor hebben. Maar goed, voor het laatste beetje rekenen heb ik de hulp van Thijs ingeroepen. Die kan zijn zus ook heel goed helpen.
Aan tafel hadden we het erover dat ze gister bij Thijs in de klas hadden gepraat over hun naam, leeftijd, lievelingsdier, lievelingseten. Had Thijs gezegd dat zijn lievelingsdier een pega-pega is (zo'n nachthagedisje). Slaat natuurlijk nergens op, maar hij had mij dat gister al verteld.
Vertelde hij nu erbij: Dat zei ik om te zien hoe andere kinderen daarop zouden reageren.
Huh??
Maar de reactie van de juf was het meest spectaculair. Die had gezegd dat ze meteen op de loop zou gaan als ze zo'n dier zag. Wat Thijs echt de lachkriebels bezorgde. Haha, je zal toch bang zijn voor zo'n diertje!

Omdat het vanmiddag toch droog was, hebben Theo en Arjan alsnog de ramen van het appartement gewassen. Ik zei al: Wat een lieverdjes. Want er zaten ook nog allemaal verfspetters op, die heeft Arjan eraf gehaald met een verfkrabbertje.
Ard heeft van de week de vloer opnieuw gecoat en het aanrecht is (door Herman) geschuurd en door ons minstens 4 keer gelakt. Zodat het er weer fris uitziet!
Kom maar op met die gasten.
Morgen nog de badkamer schrobben en dan is het klaar.


We hebben onszelf vandaag een beetje nog vakantie gegund. Eigenlijk hadden de jongens weer naar judo gemoeten. Maar dat doen we maandag wel weer.

Geen opmerkingen: