woensdag 28 augustus 2013

hiep, hiep, naar de bieb

Ik heb me voorgenomen om consequenter naar de bieb te gaan. In elk geval met Ellen en Thijs. Dus, vanmiddag was onze eerste keer weer. Na de vakantie, dan.
Voor mezelf had ik 2 boterhammetjes meegenomen. Toen we er waren zei ik tegen Ellen en Thijs dat ze een hapje eten uit mochten kiezen. Ze overlegden eerst wat ze wilden: gelijk, of na het uitzoeken van de boeken. Nadat ze het er over eens geworden waren dat het toch lekkerder was om eerst boeken uit te zoeken verdwenen ze naar boven. De kinderafdeling is boven. Ik had onze oude boeken ingeleverd. Zelf nieuwe uitgezocht, beneden.
Bovengekomen waren Ellen en Thijs nog lang niet klaar. Er waren weer zoveel leuke boeken om in te snuffelen. Uiteindelijk hebben ze allebei een paar leuke boeken uitgezocht en konden we beneden alles in de computer laten zetten. Vroeger zei je: afstempelen, maar dat is natuurlijk antiek...
Bij de "eet-balie" dachten de kids een hele maaltijd te kunnen bestellen, maar dat was mijn bedoeling nu ook weer niet. Gelukkig hadden ze ook pastechi's. Met kaas en met ham-kaas. Allebei één en daarna zijn we gezellig met z'n drieën aan een tafeltje gaan zitten. Nieuwe boeken erbij, heerlijk. Lezen is gelijk weer een stuk leuker! Op naar AVI 9, voor allebei.
nog even lekker in bed lezen...

even een filmpje zoeken bij het boek...

Vanavond hadden we een gemeentevergadering. Heel positief. Al is de komende tijd best spannend. We willen graag een eigen dominee, maar het geld is er eigenlijk niet.... Tja, hoe kom je daar uit.
Daarnaast is er een breed verlangen om meer samenhang, meer omzien naar elkaar. En ook meer samen voor God. Hoe gaan we dat vorm geven.
Overigens heb ik nog nooit zoveel positieve gemeentevergaderingen gehad in één jaar.

Geen opmerkingen: