woensdag 21 augustus 2013

Sorry

Nog geen foto's. Althans, die ik gister gemaakt had. Wellicht dat Ard iets heeft....
Vanmorgen ben ik eerst heel flink aan de gang geweest in huis. Met weemoed denk ik aan de enorme lappen raam die ik in Zeewolde had. Maar die je in een uurtje allemaal schoon had. Hier ben ik een paar uur bezig met alleen de voorkant. Toen vond ik het welletjes ook al was het nog niet schoon.
Ben ik verder gegaan op de laptop. Woordjes voor Ellen in wrts zetten. Zo super! Ik zal het doorgeven aan haar vriendinnetje, kan zij ook zo haar woordjes leren.
Gelijk ook goed voor mijn woordenschat, natuurlijk.

Daarna ben ik naar de Centrum geweest. Ik had weer 3 pakken cakemeel met beestjes. Zonder gezeur kreeg ik mijn geld terug. Moet ik alleen morgen wel even naar de Albert Heijn om nieuwe mix. Anders hebben we vrijdag geen cake... en dat kan natuurlijk niet!
Aansluitend kon ik Thijs ophalen. Erg gezellig om dan met de andere moeders even te kletsen. Over 2 weken hebben we weer een happy hour van de klas. Op zaterdagmiddag, bij een klasgenootje van Thijs thuis. Ik heb beloofd om een jug met limonade mee te nemen. Een zak ijs erin, 3 flessen Tiptop, met water aanvullen tot boven aan toe, en klaar is Kees. Lekker makkelijk.... Je zal maar gevulde eieren klaar moeten maken :)


Tussen de middag deden Thijs en Ellen een wedstrijdje hoeveel boterhammen ze konden eten. Thijs eet dan een droge boterham uit de broodrooster. En dan wel 4 of 5. Vanmiddag waren het er 5. Toen vond ik dat ze moesten stoppen. Ondertussen was ons bezoek (nog voor Ellen haar verjaardag) al gekomen. We zouden met z'n allen naar de baai gaan.
Ellen en Thijs gingen met de oudste 2 jongens lopend. Jongetjes van 6 en 4, best moedig. Leuk om te zien hoe Thijs toch samen met Sil (van 6) op pad ging. Meestal heeft hij niet zo veel met jongere kinderen, maar dit klikte gelijk goed. Helemaal leuk omdat ze vlakbij ons wonen in Julianadorp. Ellen vind het juist heel leuk om met kleine kinderen bezig te zijn. Ze is ook heel zorgzaam. Je ziet duidelijk haar talenten op dat gebied.


Dus wij hadden een lekkere middag aan de baai, Henriët en ik. Zij wonen nog maar net op Curaçao, alleen is het wel hun tweede periode. Het is dus niet allemaal nieuw.
Ard kwam later ook nog. Die had zijn 'hawaïan sling' mee. Ving in no-time 2 lion-fishes. En nee, dat is niet zielig, want die beesten horen hier niet. Vreten veel te veel op. Er wordt naar hartelust op gejaagd en dat is maar goed ook. Anders waren er helemaal veel te veel. Het is nu al erg. Alleen waren ze erg klein, bij nader inzien. Theo en Thijs hebben er allebei eentje opgegeten.

 

origineel, met vinnen en toxic spikes

alle gifpennen en vinnen er afgeknipt
 
lekker gekruid de pan in....

graatmager...


Vanavond hadden we een startavond bij Ellen op school. Ze heeft een leuke juf. Die heel enthousiast is over de klas. Ellen trouwens ook... alle vertrouwen bij ons dat het dit jaar wel goed gaat komen. Al zal het hard werken zijn, maar dat doet Ellen ook. Ze is na het eten snel aan het oefenen gegaan op wrts. En het ging prima!! Nu zien dat het ook met Engels en Spaans een beetje gaat lukken...

Geen opmerkingen: