dinsdag 27 augustus 2013

Thuis

Lekker een dagje thuis. Vanmorgen heel wat wassen weggewerkt en tussendoor wrts bijgewerkt voor Ellen. 2 bladzijden erin gezet en gelijk zelf even geoefend. Want het is toch wel slim om woordjes te leren. Hoe meer je kent, moe meer je kunt praten. En kunt verstaan. Daarbij, het is ook gewoon leuk om te doen.
Vanavond heb ik weer geoefend bij Hellen. Ook dat is leuk, samen met anderen die net beginnen. Ze gaf de tip om radio te luisteren. Papiamentstalige radio dan... gelijk gedaan op de terugweg. Ik herkende meteen het een en ander van vanavond. Dat is dan wel heel grappig.

Vanmiddag heb ik onze gasten weer naar Hato gebracht. Die waren enthousiast over hun vakantie. Goed om te horen.
Nu staat het appartement voorlopig even leeg. Dus wie nog een tijdje ertussenuit moet...

Arjan heeft Ellen geholpen met haar Spaans. Dat gaat mij niet lukken. En ik had het vermoeden dat er fouten in haar schrift stonden. Dat was dus ook zo. Arjan pikt ze er wel uit. Ellen heeft vervolgens net zo lang geoefend met wrts tot ze een 10 had. Eens zien of het donderdag op school ook gaat lukken.

Nu moet ik nog even de bieb-boeken verzamelen. Morgenmiddag ga ik met Ellen en Thijs gelijk tussen de middag naar de bieb. Tijd om ze zelf weer eens boeken uit te laten zoeken. Boterhammetje mee en dan even lekker de tijd nemen om te snuffelen in de bieb. Heerlijk. Genoeg leuke boeken!

Geen opmerkingen: