dinsdag 6 augustus 2013

Paspoorten binnen...

Het is eindelijk gelukt. Vanmorgen gingen Theo en ik naar Kranshi om de paspoorten te halen. Zitten we daar te wachten, duurde voor een keer eindeloos... dacht ik: straks gaat er toch weer iets mis. Maar nee, toen we aan de beurt waren, was het snel bekeken. Handtekening voor ontvangst, klaar. Wow, ziet er alleen net zo uit als ons vorige paspoort. Enige verschil is dat er een handtekening van de gouverneur in staat. Tja, zelfde koninkrijk.
Daarna op naar Curgas om een nieuwe afspraak te maken. Ze ging eerst nog bellen over hoe en wat. Uiteindelijk, na weer lang wachten, zei ze dat ik 47,75 gulden moest betalen: voorrijkosten. Dan kan ik wel moeilijk gaan lopen doen over dat het ook hun fout is, maar wij trekken toch aan het kortste eind. Dus ik heb maar zonder protesteren betaald. Nieuwe afspraak: 30 augustus. Weer drie-en-een-halve week verder. Nog maar eens even kijken hoe we dat gaan doen, want ik moet dan ook werken.

Bij de Kooyman hebben we rollers, kwasten ed gekocht. Deze week nog even wat opknappen in het appartement.
En bij de Cost-U-Less hebben we vast het één en ander ingeslagen voor de verjaardagen van Ellen en mij. Eigenlijk kwamen we er voor een tuintafel, maar die ze hadden was wel erg groot voor het appartement. Dus nog maar even verder zoeken.

Uiteindelijk waren we tegen 1 uur thuis.
Arjan en Thijs hadden gevist, beetje weinig gevangen: 1 dikke vis. Het restaurant wilde het vandaag niet kopen, dus hebben ze hem maar weer laten zwemmen.
Ellen is nog een poos naar de baai geweest, heeft vast geïnformeerd hoe het gaat met nagels lakken, met zo'n wit randje. Dat mocht ze doen als ze 3 weken niet op haar nagels had gebeten. Dat is gelukt! Moet ze morgen nog haar nagels goed schoonmaken, dan gaan ze ze mooi maken.

Vanavond heb ik dus nog een slaapkamer in het appartement geverfd. Eerst wilde het niet goed, de roller wilde niet mooi rollen. Op het juiste moment kwamen Herman en Anja aan, Herman heeft geholpen met een betere houder, daarna wilde het prima! Van de week de rest nog eens goed bekijken. Maar morgen gaat Ard eerst de vloer daar afmaken.

Geen opmerkingen: