vrijdag 23 augustus 2013

Kumpleaños

En ja, het feest is weer voorbij. Vanmorgen hebben we in alle vroegte de felicitaties gedaan. Net op tijd waren we klaar, zodat de kids op tijd naar school konden.
dressboy, nog van de Building Depot (ze moesten eens weten!)

en een keukenweegschaal...

Ik moest een half uurtje later beginnen en het medisch centrum is nog iets dichter bij huis dan het ziekenhuis, dus dat scheelt. Kon ik de cakes nog even versieren. Mmmm, lekkere frosting erover met kristalsuiker-versiering.
Toen snel naar Muizenberg. Daar waren de dames erg blij met de traktatie. Leuk hoor!
de cake

Het was redelijk druk, maar dat is niet erg. Je kunt beter een beetje bezig zijn dan daar uit je neus te zitten eten. Daarbij had ik vanmorgen veel patiënten die Nederlands spraken. Dat is relaxed. Een man die in Dordrecht had gewoond en hier nu een autoverhuurbedrijf heeft. We hadden een heel gesprek, echt grappig. Hij was eigenlijk heel bang voor het prikken, maar doordat ik steeds dingen aan hem vroeg werd hij afgeleid en was het voorbij voordat hij het door had.
Tussendoor had ik ook nog tijd om even Papiamentu te leren. Ik kwam allerlei lesjes tegen die ik heel goed kan gebruiken, dus ik heb heel hard zitten leren. Kaal is kabes limpi (letterlijk vertaald: hoofd schoon...)

Om 11 uur had ik alles schoon en netjes en kon ik naar het ziekenhuis. Daar aangekomen stapte ik de deur binnen en begonnen mijn collega's uit volle borst mij toe te zingen. Wow, wat een welkom! Daarna hebben we met elkaar genoten van de cake. Ik kreeg een mooie kaart van hun. Al met al een leuke ochtend.
hier kun je suiker in doen, komen suikerdiefjes op af, moet ik alleen Herman even lief aankijken of hij gaatjes wil boren in het beton op de porch...

Toen ik uiteindelijk thuiskwam zat Ellen net te skypen met Rianne. Dat kwam mooi uit. Alleen zat er zo'n rottige galm op de lijn. Dat praat zo lastig. We kunnen al weer bijna af gaan tellen voordat Rianne terugkomt. Joepie. Ze gaat dan wel naar Bonaire, maar is eerst een week op Curaçao. En ze komt ook een paar keer tussendoor!

Vanavond hebben we pannenkoeken gegeten. Ze waren heerlijk! Met 3 pannen tegelijk bakken, het kan echt. Een kilo zelfrijzend bakmeel en ik ben in een half uurtje klaar...
het laatste beslag in de pan, de schaal is vol!

En vanavond hadden we gezellige visite: onze buren (gasten). Zodat deze dag zomaar weer voorbij was... En dan morgen lekker zaterdag!

Geen opmerkingen: