donderdag 15 augustus 2013

weer online

Grapje van de bank:

geen overschrijving naar UTS, onze internetprovider. Terwijl we dat automatisch hebben lopen.
haha, you get nothing...

En bij UTS zijn ze heel makkelijk: niet betalen, gelijk afsluiten. Waardeloos systeem. En zo zaten we weer zowat 2 dagen zonder internet.
Ook wel weer grappig. De kinderen gaan prompt andere dingen doen. Knutselen, verven, Lego. Theo ging al een paar middagen hardlopen. Die is dan een dik half uur weg. Helemaal naar de T-sectie gerend en weer terug. Vanmiddag gingen Ellen en Thijs mee. Duurde ietsje langer, dan komen ze met dikke rode hoofden terug. Ellen had een andere route genomen: langs het strand. Kreeg daar lekker een smoothie mee. Je kan maar beter vriendjes blijven met de mensen van de bar...

Ik heb vanmorgen in alle rust de slaapkamers kunnen doen. Scheelt best wel als je toch niet op internet kunt. En toen had ik nog niet eens alle slaapkamers gehad. Wat een bende was het! Zo veel stof en zand. Gelukkig zijn Theo en Arjan morgen vroeg vrij. De nieuwe rector is vandaag aangekomen vanuit Nederland en morgen is er een bijeenkomst voor de leraren en leraressen. Handig, kunnen de jongens zelf aan de slag met hun kamers. Arjan heeft vanmiddag al zijn ramen gewassen. Theo heeft nog heel wat te doen. Ze snappen niet dat ik het belangrijk vind dat het er een beetje schoon en opgeruimd uitziet... Misschien komt dat over 20 jaar nog wel.

Gister had ik weer eens zo'n dag op het Lab dat alle mensen die moeilijk te prikken zijn achter elkaar langs komen. Bij 1 patient heb ik de hulp van een collega ingeroepen. Die doet het dan met een open naaldje en toen lukte het ook met moeite. Verder kwamen er nog een paar kinderen tussendoor, zelfs een babietje van 3 maanden. Je hebt van die dagen, dan zit alles tegen. Uiteindelijk is alles wel gelukt, maar het kost zo veel tijd.

Ellen had heel hard zitten leren op haar Engels. Vandaag kreeg ze Spaans mee naar huis.

Ik denk dat we Arjan maar eens lief aan moeten kijken dat hij elke dag even met haar oefent. Ik kan geen Spaans...
Nog eens even opzoeken welke aanpassingen je mag verwachten bij vreemde talen voor een kind met dyslexie!

Geen opmerkingen: