maandag 12 augustus 2013

Iedereen weer op z'n plek

Alles en iedereen op school en aan het werk. Eigenlijk best lekker. Vertelde Thijs zopas dat hij volgende week maandag vrij is.... Nee hè, niet op maandag.
Geeft toch niks, zei hij, ik vermaak me wel.
Ja, dat denk ik ook, op de laptop! Maar hij had ook nog andere plannen. Voor 5 gulden wilde hij de tuin wel schoonmaken: pitten en appeltjes opruimen, onkruid weghalen. Misschien toch wel een goed plan.

Vanmorgen crashte de computer bij ons op het lap. Dat wil zeggen, we konden nog wel invoeren, maar elke keer weigerden de stickers eruit te komen. Waardeloos natuurlijk. Toen ging er een ICT-er mee aan de gang. Dan kun je helemaal de computer niet gebruiken. Pas aan het eind van de ochtend werkte het weer redelijk. Zodat ik bijna een uur te laat wegging. Ze hopen het morgen definitiever op te lossen. Dat hoop ik ook, dan ben ik thuis. Met een beetje geluk werkt het woensdag weer goed...

Thijs heeft lekker bij Kiet gespeeld. Die jongens zijn zo blij dat ze elkaar weer alle dagen zien. Vanavond hebben ze gejudoot. Inmiddels zit Kiet z'n broertje er ook op, en nu zelfs zijn zusje. Het wordt daar net zo'n judo familie als bij ons. Ook een ander meisje uit hun klas zit op judo, met haar kleine zusje. Gezellig!

Aangezien het bij ons heerlijk stil was, vanmiddag, konden Ellen en ik mooi oefenen voor Engels en Papiaments. Ellen moet voor Engels het alfabet leren, met de woorden die daarbij horen: Ape, Bee, Cat, Dog. Zegt ze: bij de C kun je het helemaal niet horen. Tja, je zegt See en het woord is Kat. Blijft lastig, dyslexie. Gewoon stomweg uit je hoofd leren. Misschien toch maar eens samen met Ellen en Thijs een Engelse film gaan zien. Al was het alleen maar om de uitspraak te laten horen.

Papiaments klinkt dan al weer anders. Dat hoort ze voortdurend om zich heen, die klanken klinken al bekender. Of ze de accenten allemaal goed doet....?

Geen opmerkingen: