dinsdag 20 augustus 2013

shit

Dit was dan het meest nette woord dat de mannen wisten te bedenken. Ik zal de rest maar niet noemen, dat kan echt niet. Het zijn woorden die Herman en Anja ook allang geleerd hebben... Kun je nagaan waar je mee begint als je Papiamentu van de straat leert.
Het kwam omdat ik er achter kwam dat het fototoestel verdwenen is. Had Ard meegegeven aan onze gasten. Daar ligt het nu dus, omdat ze morgen gaan snorkelen bij de Tugboat.
En ik had vanmiddag nog een paar leuke foto's gemaakt die ik nu op de blog wilde zetten. Shit dus.
Nou ja, komt het morgen wel.

Wat denk ik als Ard zegt: Er zit een hoop rommel boven Curaçao! (wat weer betreft....)
Het waait behoorlijk, dus ik dacht dat er regen en onweer boven ons zou losbarsten.
Maar nee, hij bedoelde ten noorden van Curaçao. Logisch?? Lijkt me niet.
Van die rommel zullen we niet veel meekrijgen, denk ik. Gaat meer langs de bovenwinden. En er zit toch zo'n 1000 km tussen de bovenwinden en de benedenwinden (waar wij wonen).

Aangezien ik vanavond Papiamentse les had, heeft Ard met de jongens boeken gekaft. Het begin is er. Nu de rest nog. Zullen we nog wel een paar avonden zoet mee zijn.
De les is erg leuk! Nu hard gaan leren, ik kan er een hoop aan hebben. Drie dagen in de week dat ik volop kan oefenen. Al merk ik wel hoe relaxed het is als er Nederlandse mensen bij mij langs komen.
Ellen is ook hard aan het oefenen. Morgen zal ik haar woordjes in WRTS zetten, kan ze daarmee oefenen. Ze moest zelfs zinnetjes bedenken. Daarvoor was dan 1 woord gegeven. Poeh, een hele klus voor mij....
Ze vindt het wel moeilijk, maar ze is heel ernstig gemotiveerd bezig. Heerlijk! Al kost het mij ook veel tijd.

De jongens zijn weer aan het hardlopen gegaan. Lachen, kleine Thijs rent heel hard mee. Dan komen ze thuis met dikke rode hoofden. Duiken ze eerst onder de douche. Want daar ga je toch van zweten!

Morgen ben ik lekker vrij. Dat wil zeggen, ik hoef niet naar het ziekenhuis, want ik ben vandaag geweest. Verder ligt er hier thuis een berg werk te wachten. Bijvoorbeeld de ramen. Die van Theo en Arjan zijn nu zo mooi schoon. Tijd om voor en achter eens aan de gang te gaan. Jammer dat de vakantie voorbij is... nu moet ik het alleen doen.

Geen opmerkingen: